Хапвайте преди сън тези храни и отслабвайте

Хапвайте преди сън тези храни и отслабвайте

® unsplash

Всички знаем старата мъдрост: „Не яжте преди сън, защото ще надебелеете и ще останете будни." Въпреки това последни проучвания показват, че може да си заслужава да хапнете нещо вечер.

Добрият сън е изключително важен. Той намалява стреса, поддържа мозъка и храносмилането, както и имунната ви система. Вашето тяло получава необходимото възстановяване и инициира конструктивни процеси. Това е особено важно за изграждането на мускули, в случай на заболяване и косвено подпомага изгарянето на мазнините.

Трябва да спите между 7 и 9 часа на нощ. Дрямката следобед също поддържа регенерацията и е препоръчителна.

Ако ядете правилните храни, вечерното хранене може да е много полезно, тъй като:

• насърчава загубата на мазнини и изграждането на мускули;
• подобрява съня и качеството му. 

Ето 5 мощни храни, които може и трябва да ядете вечер, ако искате да постигнете точно тези ефекти: 

Бадемите са истинска бомба на хранителни вещества. Те са много богати на здравословни мазнини и растителни протеини. Съдържат много фосфат, манган и рибофлавин. Яденето на бадеми редовно може да намали риска от хронични заболявания като диабет тип 2 и инфаркт. Този ефект може да се дължи на мононенаситените мазнини, фибрите и антиоксидантите в бадемите. Най-важната причина, поради която може и трябва да ядете бадеми преди сън, е, че те съдържат хормона мелатонин, който регулира съня. Магнезият е важен минерал, който подобрява качеството на съня, особено при хора, които страдат от безсъние. Бадемите са богати на магнезий и затова допринасят за добрия сън през нощта. 
Важна забележка: Бадемите са много богати на хранителни вещества и калории. Затова трябва да сте сигурни, че не ядете твърде много бадеми. Определено трябва да избягвате печени или осолени бадеми, за да не унищожите положителните ефекти. Само необработените бадеми са най-добрите!  

Изварата е с ниско съдържание на калории, въглехидрати и мазнини, но е богата на протеини. Протеинът насърчава термогенезата, тоест производството на топлина в тялото ви. Протеинът от изварата косвено ви помага да губите мазнини. Но този протеин е специален. Това е така нареченият казеин, т.е. млечен протеин, който тялото усвоява особено бавно. Така тялото получава всички важни градивни елементи за изграждането и регенерацията на мускулите през нощта. Това е изключително важно, ако спортувате редовно. Дори неспортисти се възползват от подобрена регенерация за една нощ. За добро изгаряне на мазнини през нощта се препоръчва извара с ниско съдържание на мазнини в комбинация с плодов протеинов прах.

Бананите са плодове, които се състоят главно от въглехидрати и са добър източник на триптофан и магнезий. Триптофанът е аминокиселина, която насърчава добрия сън. Магнезият също подобрява качеството на съня. За вашата фигура е добре да вземете зелени, неузрели банани. Те съдържат така нареченото устойчиво нишесте. Резистентното нишесте не се усвоява в стомаха или тънките черва, а само в дебелото черво. В дебелото черво има милиарди малки бактерии, които след това разграждат устойчивото нишесте. Това създава вещества, които са много важни за чревното здраве и по този начин - за общото ни здраве. Проучванията показват също, че резистентното нишесте може да намали възпалението в червата, а това намалява риска от рак на дебелото черво. Използва се в медицината за лечение на чревни заболявания като улцерозен колит, болест на Крон, запек или диария. Зелените банани имат нисък гликемичен индекс. Проучванията показват, че храните с висок гликемичен индекс насърчават натрупването на мазнини и повишават риска от диабет и затлъстяване.

Пуешкото филе е богато на животински протеин, не съдържа въглехидрати и мазнини, но има много витамини и минерали като рибофлавин (витамин В2), фосфор и селен. Следните факти са много интересни:

• Проучванията показват, че храните, съдържащи протеин, намаляват апетита ни с до 60% и ни удовлетворяват по-добре. Това означава: по-малко желание за ядене, по-малко сладкиши и по-малко храна като цяло и без да се налага да се дисциплинирате.

• Друго интересно проучване установява, че количеството и качеството на протеиновите храни оказва влияние върху мазнините върху корема. Колкото по-високо качество и повече протеин се консумира, толкова по-малко мазнини върху корема имат участниците. Протеинът е основният градивен елемент за вашата клетъчна структура и поддържане на клетките. С помощта на достатъчно количество протеин вие насърчавате вашата регенерация и по този начин изграждането на мускулите. Тъй като пуйката е много висококачествена и много богата на протеини храна, тя е идеалното ядене за вечерта или преди лягане. Това означава, че пуйката е идеалната храна, която ще ви помогне да отслабнете и да активирате изгарянето на мазнините. 

Чаят от лайка е билков чай, който има много различни полезни свойства и е полезен за здравето ни. Известен е със своите флавони. Това са антиоксиданти, които намаляват възпалението в тялото, което може да отключи рак или сърдечни заболявания. Проучванията показват, че чаят от лайка укрепва имунната ни система, може да намали тревожността и депресията и може да подобри кожата ни. Това се свързва с рецептори в мозъка, които насърчават сънливостта и намаляват безсънието. 

Всички гореспоменати храни принадлежат към така наречените суперхрани. Това са храни, които са особено богати на хранителни вещества, витамини и минерали и е доказано, че укрепват здравето ни.

Прочетете още за:
здраве ослабване храни

  0 
  0