Как се промени моделът на запознанства?

Как се промени моделът на запознанства?

® Unsplash


Вирусните огнища и блокади промениха съдбата на платформите за онлайн запознанства като Tinder, споделя главният изпълнителен директор на приложението Или Сайдмън. От една страна, ангажираността на потребителите се увеличава – тенденция, която други приложения за запознанства също отчитат.

В неделя, 29 март, потребителите на Tinder са достигнали в световен мащаб 3 милиарда „суайпа“ (приплъзването наляво или надясно на предложения на екрана профил в зависимост дали потребителят го харесва, или не), което е най-голямата бройка, отчетена от приложението в рамките на един ден. Във Великобритания ежедневните чатове са се повишили с 12% между средата на февруари и края на март.

Наблюдава се „драматична промяна“ в показателите за поведение, които обикновено са постоянни според Сайдмън. И все пак икономическото въздействие от блокадата означава, че хората имат по-малко пари за харчене. Това не е толкова добра новина за Tinder, който е безплатен, но разчита на премиум абонаменти за приходите си.

„Данните за безработицата в САЩ са тежки за осмисляне - казва Сайдмън. - Много съм загрижен за това, което се случва в икономически план с нашето общество, и влиянието, което тази криза ще окаже върху голяма част от нашите потребители.“

Tinder е изтеглен повече от 340 милиона пъти от пускането му през 2012 г. По-голямата част от приходите му обаче идва от едва 6 милиона абонати, които плащат за „златната“ услуга, а скоростта на растежа на тези платени потребители започва да намалява след обявяването на блокадата, а според данни на компанията новите регистрации за премиум акаунти започват да се покачват там, където се стартира облекчаване на мерките. „Можете буквално да видите завръщането щат по щат [за САЩ], когато положението започва да се нормализира и пикът на кризата започне да отминава“, споделя Сайдмън.

Други платформи, които предлагат безплатна регистрация, също забелязаха такова поведение по време на блокадата. „Проследихме скок в активността - казва Чарли Лестър, експерт за запознанства за платформата Inner Circle. - Съвпаденията са нараснали с 15% и броят на изпратените съобщения се е покачил с 10%, но също така забелязваме по-малко търсене на платени услуги.“

Сайдмън казва, че може да се наложи да изминат две или три финансови тримесечия, за да се проследи пълното икономическо въздействие върху Tinder. Другият проблем, който ще се изясни с времето, е дали популярността на виртуалните запознанства чрез видео разговори ще се задържи, след като физическите срещи с непознати станат по-възможни.

Платформи като eHarmony, OKCupid и Match отчитат голям ръст на видео срещите. Според изпълнителния директор на Tinder компанията планира да въведе своя собствена функция за видео запознанства през юни. Услугата ще работи при политика на двойно съгласие, така че и двете страни на съвпадението трябва да я разрешат, за да се осъществи. Тя ще бъде безплатна и ще се поддържа от екип модератори.

„Промените в срещите, вследствие от блокадата заради вируса, просто ускориха промяната, която забелязваме в поведението на различните поколения и която компанията вече проследява чрез фокус групи - казва Сайдмън. - 18-годишните, които се присъединяват към приложението сега, се различават в поведението си от техните предшественици, които се присъединиха през 2012 г. Те са пораснали изцяло потопени в социалните приложения и виждат този виртуален свят като нещо съвсем естествено. За това поколение онлайн съвпаденията не служат единствено за уговарянето на среща в реалния живот, а също могат да служат и като пълноценни онлайн преживявания.“

Поради тази причина компанията работи върху превръщането на Tinder от място за организиране на „свалки“ офлайн в място по-скоро за „излизане“ онлайн и за запознанства с различни хора. С тази цел се изпробва организирането на виртуални пространства и събития на живо, в които хората ще имат възможността да се срещат и да откриват съвпадения чрез платформата, като например „суайп вечери“ и викторини.

Сайдмън обобщава разбиранията на новото младо поколение потребители на Tinder така: „Дигиталният ти живот е също толкова важен, колкото и социалният ти живот във физическия свят.“

В свят на продължително физическо дистанциране това виждане може би ще трябва да бъде възприето до известна степен и от по-възрастните потребители.



Прочетете още за:
COVID-19 Tinder социални мрежи

  0 
  0