Учени създадоха неутрализатора от "Мъже в черно", който трие паметта

Учени от Япония разказаха, че с помощта на разработеното от тях устройство е било възможно да се изтрият участъци от паметта на експериментални мишки

Изследователите провели серия от експерименти, в които използваха оптогенетични технологии. Оптогенетиката помага на учените да разберат по-добре структурата и функцията на невроните в мозъка.

Учените успели да нарушат работата на протеина кофилин, който е отговорен за добре координираната работа на синапсите. Припомняме, че синапсите помагат за преобразуването на краткосрочната памет в дългосрочна памет. Когато тези процеси бъдат нарушени, информацията в мозъка бързо се забравя.

За да изтрият паметта, учените инжектирали в мозъците на мишки аденовирус, който е свързан с флуоресцентен протеин. В резултат на това било възможно да се получи пълен контрол върху консолидирането на информация по всяко време и във всяка част на мозъка. Защото, когато бъде изложен на светлина, аденовирусът отделя кислород, който блокира кофилина.

Учените казват, че мишките са били изложени на светлина два пъти. Първо, животните били облъчени след обучение за конкретна задача, а след това по време на сън след като научили задачата. В резултат на това мишките напълно загубили спомените си за научената задача.

По материали на  science.org/doi/10.1126/science.abj9195