Ремонтът на АМ „Тракия“ е извършен като текущ, а не като основен

Ремонтът на АМ „Тракия“ е извършен като текущ, а не като основен Снимка: МРРБ

За него няма гаранция, защото всичко минава под думичката „поддръжка“. Това се прави с цел по-бързо извършване на ремонтите, защото разрешенията за строеж изискват време.

Ремонтът на магистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. е минал като текущ ремонт или поддръжка, поради което няма одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация. Няма гаранция, защото всичко минава под думичката „поддръжка“. Това е порочна практика, установена от предишните управляващи, с цел по-бързо извършване на ремонтите, защото разрешенията за строеж изискват време, но ако в следващите 5 или 10 години възникнат повреди, те ще бъдат платени от бюджета. Това съобщи в предаването „Денят започва“ на БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

5 години имахме ограничение 90 км/час в този участък. Т.е. имало е време да се подготвят тези проекти. И изведнъж решаваме тази година през април да почнем да копаем, да взривим всички граждани предизборно, много бързо да строим там, когато хората пътуват към морето. Най-важното е, че почти всички ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. годишно, не минават като основни, а като текущи ремонти. Което означава, че 1,5 млрд. лв. даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията, каза още министърът.

Заради някои административни неуредици, заради проблеми с договора, наддоговорени суми и прочие загубихме повече време, отколкото предполагахме, но от вчера вървят пари към „Автомагистрали - Черно море“. Това е фирмата, на която обещахме да платим 9 милиона лева. Надявам се днес да ги получат, съобщи Виолета Комитова.

Едни фирми, които са работили по участъка Чирпан – Стара Загора на автомагистрала „Тракия“, са получили договори за 200 млн. лв., а има осигурени само 59 млн. лв. Сега всички тези фирми се чувстват измамени. Затова са тези протести, тези фирми са една група, която протестира отделно от другите фирми. Това са фирми, които не са получавали аванси за АМ „Хемус“, например. Първата ни идея беше да платим само заплатите и осигуровките на работниците, но се оказа, че те имат и задължения към банки и т.н. Ако регионалното министерство имаше средства, отдавна щяхме да сме приключили този въпрос, допълни тя.

Служебният регионален министър бе категорична, че няма спрени ремонти на пътища. Тя напомни, че за тази цел в бюджета на АПИ са заложени 380 млн. лв. за тази година, които са били похарчени още до 30 април, а на фирмите е възложена работа за 1,5 млрд. лв. Затова има сериозно затруднение за завършването на всички строежи, докато не се осигурят още един милиард лева.

До края на годината някои от фирмите ще получат пари. Прави се вътрешна трансформация в бюджета на АПИ, с която се осигуряват средства, но само по договори, които не са наддоговорени и са юридически изрядни, заяви Комитова.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: