
VW губи хиляди евро с всеки продаден електроавтомобил
- Автомобили
- Автор:

Херберт Диес със сигурност е един от най-големите промоутъри на електромобилността в немската автомобилна индустрия. Веднага след като встъпи в длъжност, той нареди на VW Group да предприеме радикална промяна: в бъдеще тези, които ще генерират печалби, вече няма да бъдат автомобили с двигатели с вътрешно горене, а изцяло електрически автомобили. Ето защо в момента се инвестират милиарди в изграждането на нова производствена платформа за електрически коли. Това е важно за намаляване на цената на електрическите автомобили. Защото досега батериите на E-Golf и E-Up са инсталирани само на ръка. А това е сложно и скъпо. И това е една от причините, поради които групата все още губи пари с всеки продаден електромобил. Диес даде конкретни цифри на вътрешна среща пред ръководителите на групата. Съответно разходите за производството на електронното устройство са с 4000 до 5000 евро по-високи от по-късно постигнатите приходи.
В дългосрочен план такива загуби за Volkswagen Group, разбира се, ще са трудни за управление. Особено като се вземе предвид , че т.нар. отрицателен марж на вноската е дори по-висок от възможните глоби към Европейския съюз. Те се дължат, когато средните емисии на въглероден диоксид от автопарка на производителя надхвърлят определена граница.
Електрическите автомобили не причиняват климатични емисии и по този начин могат да помогнат за предотвратяване на съответните санкции. На теория този регламент трябва да насърчава производителите на автомобили все повече да разчитат на електрифицирани модели. В случая с Volkswagen обаче тази стратегия, изглежда, не работи. От краткосрочна финансова перспектива в момента би имало по-голям смисъл групата да продължи да се фокусира изцяло върху автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това обаче може да се промени в средносрочен план.
ID.3 трябва да завладее масовия пазар
Тази година новата платформа за производство на електрически автомобили е предвидена да влезе в експлоатация. Това трябва да намали масово разходите, така че превозните средства да могат да се продават с печалба.
ID.3 ще излезе на пазара през есента. Той ще бъде произведен в завода в Цвикау, а основната версия трябва да струва по-малко от 30 000 евро.
Основната цел на групата: да бъде първият немски производител, предлагащ електрически автомобил за масовия пазар. Още по-важно: печалбата трябва да бъде постигната с първите доставени превозни средства. За да направи това обаче, групата все още трябва да разреши няколко проблема със софтуера. Смята се, че за оставащото време това е напълно осъществимо.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
