Volkswagen показа свой конкурент на Tesla

Volkswagen показа свой конкурент на Tesla Снимка: volkswagen-newsroom.com

Електромобилът, наречен ID.2all, ще струва под € 25 000.

По план масовото производство на модела трябва да започне през 2025 г. Концепцията на ID.2all e реверанс към дизайна на най-успешните модели на марката - Polo, Golf и Beetle.

Пробегът на ID.2all е 450 километра - не особено дълъг за съвременен електрически автомобил, но компанията залага на атрактивни софтуерни, мултимедийни и развлекателни системи. Моделът вдига до 160 км/ч, а батерията му се зарежда за около 20 минути. Създателите му го описват като модел с „неотминаваща елегантност” и не крият стремежа си да поставят нови стандарти в ежедневната употреба на електрическите превозни средства.

„ID.2all показва къде искаме да отведем нашата марка. Желанието ни е да предоставим на нашите клиенти продукт, който съчетава фантастичен дизайн и най-високи технологии. Трансформираме се с бързи темпове, за да предложим електрическите превозни средства на масовия потребител“, каза директорът на VW Томас Шефер, подчертавайки, че ID.2all ще гони популярноста на Golf, и ще бъде „просторен и евтин” като Polo.

Bloomberg отбелязва, че очевидно ID.2all е търсеният нов успешен модел, на който Volkswagen разчита, за да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар. Тенденцията за електрификация в автомобилостроенето през следващите години е повече от ясна и VW има нужда от модел като легендарния Golf, за да намери пазарната си ниша редом с Tesla в Европа или с BYD в Китай, и дори да се опита да измести тези марки. 

За целта VW инвестира в нови модели и автомобилен софтуер, а през март обяви и създаването на първия си завод за производство на батерии в Канада. 

Bloomberg припомня, че създаването на бюджетен масов електромобил отдавна е гореща задача за производителите, като най-голямото препятствие са високите цени на металите, които се влагат в производството. Лидери в сегмента засега са китайските производители, но електромобилите им не спечелиха популярност на европейския пазар. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: