Колко са потенциално опасните за Земята астероиди, съобщиха от ООН

Колко са потенциално опасните за Земята астероиди, съобщиха от ООН Снимка: pixabay

Учените са идентифицирали само около 40% от големите астероиди и комети, приближаващи се към Земята, се казва в доклада на научно-техническата подкомисия на ООН за мирно използване на Космоса

Астрономическите обсерватории в повече от 40 страни са събрали близо 39,5 милиона записи за наблюдения на астероиди и комети през 2020 г., съобщиха от подкомисията.

В същото време е открит рекорден брой обекти, приближаващи се към Земята - 2959, отбелязват там. Общо към 17 април 2021 г. учените знаят за 25 647 такива обекта. В същото време орбитите на 2180 изброени астероиди преминават на разстояние не повече от 8 милиона км от орбитата на Земята, съобщи подкомисията.

Във връзка с това подкомисията отбеляза също, че макар тези числа да са големи, се смята, че са идентифицирани само около 40 процента от значимите околоземни обекти“, се казва в доклада.

През март НАСА изключи сблъсък на Земята с астероид през следващите 100 години. Най -опасния за планетата учените определиха астероида Апофис, открит през 2004 г. Предполагаше се, че той ще сблъска със Земята през 2029, 2036 или 2068 г.