Зукърбърг, Дорси и Пичай бяха извикани в Конгреса на САЩ за обяснения

Зукърбърг, Дорси и Пичай бяха извикани в Конгреса на САЩ за обяснения Снимка: pixabay

В Конгреса на САЩ бяха проведени изслушвания, посветени на последните епизоди на насилие, по-специално на Капитолийския хълм и стрелбите в Джорджия и Колорадо, пише Euronews

Членовете на Камарата на представителите се интересуваха от влиянието на социалните мрежи, които от гледна точка на законодателите биха могли да послужат като катализатор за тези престъпления.

Вторият аспект е ролята на Twitter, Facebook и Google за възпрепятстване, както се изразиха конгресмените, на разпространението на дезинформация за пандемията от COVID-19.

Ръководителите на корпорациите отрекоха обвиненията, като заявиха, че ръководствата на социалните мрежи следят отблизо публикуваното съдържание, а, от друга страна, първата поправка, която гарантира правото на изказване, защитава свободата на словото, подчертаха те.

Джак Дорси, главен изпълнителен директор на Twitter: „Дезинформацията е твърде широко понятие, така че сме фокусирани върху оценката на рисковете, ако изявлението на даден потребител може да има нежелани последици.“

В заседателната зала беше изразено мнението, че Twitter заема пропартийна позиция, подкрепяйки демократите, и цензурира съдържанието на техните републикански опоненти.

Както Facebook, така и Twitter закриха акаунтите на бившия президент на САЩ веднага след щурма на Капитолия, считайки, че именно Тръмп призовава своите привърженици, както беше казано тогава, към бунт.

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook: „Сега фактът, че платформите могат да блокират избрани чрез гласуване политици, предизвиква загриженост. Споделям това безпокойство. Не мисля, че подобни стъпки трябва да се предприемат без консултация. Създадохме независима комисия, която може да преразгледа и дори да отмени нашите решения."

Друг фактор в настоящата ситуация е, че корпорации като Twitter или Google се ползват със законов имунитет, дори ако публикуваното съобщение или видеоклип попадат в обхвата на наказателното право и авторите могат да бъдат изправени пред съда.

Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на Google: „Всяка минута в YouTube се публикуват около 500 часа, ако не и повече, различни видеоклипове, а броят на новите потребители, които търсят в Google и попадат в YouTube, нараства с 15% на ден."

Последните изслушвания на Зукърбърг са четвърти за по-малко от 8 месеца, Пичай и Дорси свидетелстват за трети път за подобен период от време.