Перфектният онлайн магазин - как се създават лоялни клиенти

Перфектният онлайн магазин - как се създават лоялни клиенти Снимка: Pixabay

Кои са трите основни грешки, които трябва да избягваме, за да не изпускаме клиенти

Днес повече от всякога покупките чрез мобилни устройства стават ежедневие. Но досегът на потребителите с електронната търговия често е доста неприятен. Много хора, които разглеждат онлайн магазини, в крайна сметка не купуват нищо и това се случва поради три често срещани грешки, допускани в мобилните версии на онлайн сайтовете за пазаруване. 

Вместо да се идентифицираме с губещите в тази ситуация, можем да погледнем на тези пропуски от друг ъгъл. Това създава възможности за милиарди приходи, които може да се реализират от търговците, справящи се със ситуацията по най-добрия начин. Изграждайте мобилните си сайтове правилно и според очакванията на потребителите. Защо тези печеливши търговци да не бъдете Вие? Просто следвайте няколко прости правила.

„Бизнесите, който успяват да се държат далеч от няколко болезнени грешки, ще бъдат обречени на успех“, съветва Рафаела Страта, ръководител „Научни изследвания“ в Google. Тя очертава основните проблеми, с които често се сблъскват клиентите.

„Твърде често клиентите на мобилните версии на онлайн магазините се чувстват като Алиса в Страната на чудесата. Точно като Алиса, те виждат нещо, което привлича вниманието им, например приятел е публикувал снимка с нови, страхотни слушалки. Клиентът започва да сърфира в нета. Търси тези слушалки, тази марка и модел. Намира ги и вече предвкусва успеха така, както търсач на съкровища вижда в далечината блясъка на гърнето с жълтици, но... Точно тогава пада в „заешката дупка, защото е изправен пред редица безсмислени задачки, с които трябва да се справи, като попълване на твърде дълга и сложна контактна форма, например. И той излиза от магазина.

Фактите

Смартфоните се превърнаха в неразделна част от ежедневието ни. А пандемията ускори още повече разпространението на онлайн търговията.
- Във Великобритания, например, през 2020 г. онлайн покупка чрез мобилно устройство е правена всяка секунда
- Това само по себе си е доста впечатляващо, но е факт също и че трима от всеки 10 души, започнали да търсят да купят продукт или услуга през онлайн магазин, в крайна сметка се отказват и 
- причината е лошото потребителско изживяване.

Този факт отваря неоползотворена ниша, от която търговците, осигуряващи добро потребителско изживяване, могат да се възползват. Къде се допускат грешки?

Номер едно - безкрайното ровене

Намирането на най-добрия за клиента вариант на продукта или услугата, която се предлага, може да се превърне в безкрайно сърфиране през на пръв поглед подобни продукти. Това създава усещане за монотонно, безцелно „тъпчене на едно и също място“ и загуба на ценно време. Този ефект е особено валиден, когато търсенето е през мобилен телефон. 
„Никога не забравяйте, че на екрана на смартфон могат да бъдат видени един или максимум два продукта едновременно“, припомня Рафаела Страта.

Номер две - излишни усилия

На второ място стои „липсата на възможност за автоматично попълване на данни“, посочва Страта. 
Това може да спъне завършването на покупката и да е много разочароващо за клиента, защото невинаги можеш да извадиш документите си и да попълниш личните си данни, ако си навън, а точно това се налага да направиш, когато пазаруваш в движение, използвайки смартфона си. 
Дори и да го направиш, то попълването на личните данни в малка регистрационна форма, използвайки малкия екран на смартфона, е толкова неудобно, че твърде често отказва потребителите от покупката.

Номер три - скоростта на сайта

Третата причина, поради която потребителите се отказват от покупка, е бавен сайт. 
Скоростта на представяне на мобилната версия на сайта е от ключово значение. Две десети от секундата могат да ви костват повече отколкото предполагате. 
Не очаквайте, че клиентът ви задължително ще дочака крайните фази на плащане, ако те не се зареждат мигновено.

Осигуряването на перфектен потребителски комфорт при пазаруване е от решаващо значение за марките. Ако клиентът се почувства като Алиса в заешката дупка, не очаквайте да се върне.
Но ако им предоставите възможност да се почувстват обгрижени и сред приятели, въпреки и благодарение на дигиталната среда, то тогава имате големи шансове не само да ви зарадват с покупка, но и да използват онлайн магазина ви отново и отново в бъдеще.