Как технологичните компании преразглеждат работата от вкъщи през 2020 г.

Как технологичните компании преразглеждат работата от вкъщи през 2020 г. Снимка: Photo by Andrew Neel on Unsplash

През изминалия месец технологични компании като Apple, Google, Facebook, Microsoft и Amazon започнаха да казват на служителите кога могат да очакват да се върнат на работа.


Twitter беше първата голяма технологична компания, взела смелото решение за бъдещето на работата от вкъщи - през първата седмица на май компанията каза на служителите си, че могат да продължат да работят от дома си, ако искат. Поредица от по-малки технологични компании следват тази водеща роля, включително Spotify, Shopify и Box.


Междувременно и Google, и Facebook ще се върнат в офисите през следващата година, но планират да ограничат капацитета на офиса до по-малко от 30% през месеците след повторното им отваряне. Повечето служители в тези компании ще могат да продължат да работят вкъщи поне до края на 2020 г.


Някои технологични компании дори преразглеждат привързаността си към Силициевата долина на фона на преминаването към домашен офис. Изпълнителният директор на Palantir - Алекс Карп, сподели, че тъй като социалното дистанциране е станало начин на живот, той обмисля да закрие централата на компанията в Силициевата долина и да я премести на локация като Колорадо. Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск също обмисля подобни възможности.


Компаниите, които се връщат в офиси, ще се сблъскат с безпрецедентни предизвикателства за предотвратяване на потенциални огнища на COVID-19 сред служителите. Някои, като Amazon, се обръщат към високотехнологични решения като термични камери, които отчитат температурата на работниците. Според експертите офисите може да се наложи да прилагат еднопосочни коридори и определени работни часове, за да намалят струпването на служителите.




Facebook ще започне да отваря отново офисите си на 6 юли, но въпреки това повечето служители ще имат право да работят от домовете си до края на годината, казаха от компанията. Тя ще ограничи офисите до 25% капацитет в месеците след повторното й отваряне и ще въведе проверка на температурата в офиса, според Bloomberg. Освен това ще се наложи работниците да носят маски в офиса, когато не са социално дистанцирани.


Изпълнителният директор Марк Зукърбърг заяви през април, че служителите на Facebook ще бъдат насърчавани да продължават да работят от дома си, за да се намали струпването на служители, тъй като други компании, които нямат тази опция, се връщат към бизнеса както обикновено.


Знаем, че повечето хора не могат да работят от дома толкова лесно, за разлика от повечето от нашите служители. Освен това знаем, че когато обществото започне да се отваря отново, ще трябва да се отваря бавно, на етапи, за да се увери, че хората, които се връщат на работа, могат да го направят безопасно и че минимизираме възможността за бъдещи огнища", каза Зукърбърг.


Изпълнителният директор на Google, Сундар Пичай, също каза на работниците си тази седмица, че повечето служители могат да очакват да продължат да работят отдалечено до края на 2020 г.


Въпреки това някои ключови служители ще могат да се върнат в офиса още през юни, каза Пичай. Google заяви през април, че планира „поетапно" завръщане в офиса. Пичай поясни в интервю през месец май, че компанията ще започне с посрещане на 10% до 20% от работниците обратно в офиса, като целта е да достигне 20% до 30% капацитет до края на годината. Според този модел Пичай се надява повечето работници да влизат в офиса веднъж седмично.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: