Интересът към коронавируса, според Google

Интересът към коронавируса, според Google

През март 2020 г. думата COVID е най-разпространената заявка за търсене в Google в световен мащаб. Търсенето на информация за заразата, която бързо се разпространи по света, е нараснало с 3650 % в сравнение с предходните месеци. Това показват данните и графиките в най-голямата световна търсачка. В момента, когато вече има доста информация за вируса и неговото разпространение, интересът е спаднал почти наполовина.  

Най-много информация за COVID търсят в Канада, следвана от Салвадор и Нова Зеландия. В световен план България е една от страните с най-слабо търсене - ние сме на 194-то място, непосредствено след Босна и Херцеговина и преди Гренландия.  
 

У нас също търсенето е било най-голямо в периода 8-21 март, както и между 29 март и 4 април. Прави впечатление, че преди 16 февруари, когато за първи път е регистриран у нас случай на заразяване, интересът към темата е бил почти нулев. В момента, според частичните данни на търсачката, интересът е около малко над средното ниво, но остава далеч от пиковите стойности, достигнати по време на първата вълна от болестта. 


Интересно е и че у нас по-търсена е думата „коронавирус", но тенденциите за интереса към нея не се различават с много. 

По региони най-високи стойности достига търсенето на информация за COVID в София-град, Варна и Добрич. Високи са стойностите и в Габрово, Бургас и Пловдив. Най-малко се интересуват от развитието на заболяването във Враца и в Силистра. 

 

Търсенето на новини, свързани с COVID, бележи относителен ръст от началото на ноември в сравнение с предходните месеци, което вероятно се дължи на непрекъснатото актуализиране на мерките за предотвратяване на разпространението на заразата. 
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: