Бъдещето на пазара след COVID-19

Бъдещето на пазара след COVID-19 Снимка: Pixabay

Историята ни показва, че пандемиите не променят нещата. Те просто ускоряват промените, които вече са били в ход.

Докато се борим с бързия преход към дигитализация, става ясно, че COVID-19 е оказал огромно влияние върху бизнеса и нашето ежедневие. И тъй като много страни в Европа и по света са изправени както пред икономически спад, така и пред втора вълна на вируса, важно е да направим равносметка какво сме постигнали дотук и какво предстои за фирмите и търговците.

Марк Рийд, главен изпълнителен директор на WPP, относно рекламата и икономическото възстановяване в условията на COVID-19 пред Thinkwithgoogle:

В момента светът е във фазата на възстановяване от пандемията и бизнесът се опитва да научи наново правилата на маркетинга. Маркетингът трябва да бъде осъвременен, да се промени начинът на взаимодействие с потребителите, да се използва технологията много по-фундаментално и да се премине към онлайн продажби. Ние преживяваме една много интересна фаза на обновяване и период на големи иновации.

От една страна, ние се намираме в най-дълбоката рецесия, регистрирана някога във Великобритания. Същевременно електронната търговия се разраства, достигайки най-високия си досега дял в Обединеното кралство от 33% от общата стойност на продажбите. Наред с това обyчението в училищата се прехвърля онлайн, изобщо за няколко месеца отбелязваме ускорение в дигитализацията на процесите, равняваща се на пет години. Дигитализацията се превърна в спасителен пояс за много бизнеси и хора по време на карантината.

Казват, че са необходими 66 дни, за да се формира нов навик. И ако погледнете към Азия, която е малко по-напред по отношение на облекчаването на мерките, тенденцията за дигитализация продължава да нараства. Онлайн образованието в Китай е удвоило своя дял. Онлайн пазаруването от възрастни хора в Сингапур е нараснало 4 пъти. И новото потребителско търсене води до появата на непознати до момента услуги, като например виртуални обиколки на недвижими имоти.

Какво означава това за търговците

Дигитализацията ще бъде ускорител за икономическото възстановяване. В това могат да се откроят поне две ясни последици:

Повечето време, прекарано онлайн, накара потребителите да се усъвършенстват в дигитално отношение. Виждаме по-сложни търсения в много различни продуктови категории, например „най-добрите велосипеди за градско пътуване“ или „най-добрата постелка за йога за пътуване“. Онлайн търсенията с „популярни“ и „марки“ са нараснали с 80% през последните две години, а средно онлайн пазаруването на един купувач вече има 140 точки на съприкосновение. Процесът между момента, в който човек решава, че иска да купи нещо, и самото осъществяване на покупката е станал много по-сложен. Следователно маркетолозите трябва да помогнат на клиентите да вземат най-подходящите за тях решения, но и самите търговци трябва да се ориентират в цялата тази сложност.

·     Повече ловкост. Сега екипите маркетолози имат на разположение огромен обем данни, които да използват, за да сменят светкавично при нужда рекламните послания, нещо немислимо само допреди пет години.

Сега трябва да преосмислим из основи начина, по който работим. Можем да достигнем до много повече хора онлайн, без те да трябва да идват в офис или във физически магазин. Имаме голям набор от възможности, много повече отпреди, ако възприемем новите технологии.

 

Последвайте ни в ТЕЛЕГРАМ

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: