Европейските авиокомпании свалят цените, за да привлекат пътници

Европейските авиокомпании свалят цените, за да привлекат пътници Снимка: https://pixabay.com/

„Трябва да примамите пътуващите да се върнат към полетите и цената е фактор“, казва Реджиналд Отен, зам. управляващ директор за Франция в бюджетната авиокомпания easyJet.

Тъй като кризата с коронавируса замрази пътуванията, европейските авиокомпании намаляват тарифите, за да привлекат пътници и да напълнят самолетите, които все още летят.

Едно от ограниченията за пътуване, приети от много страни, за да спрат разпространението на болестта, е затварянето на авиокомпаниите, което почти напълно спря въздушния трафик през пролетта. И докато през лятото имаше засилване, сега отново се отчита спад.

Според Евроконтрол, който координира въздушния трафик в Европа, през последните няколко седмици трафикът намалява и сега е с 54 процента под равнището си от миналата година.

Европейската търговска асоциация на авиокомпаниите определи августовския трафик като по-нисък в сравнение със същия период през 2019 г.

Сега Евроконтрол е по-песимистичен по отношение на възстановяването на сектора.

През пролетта се очакваше трафикът да бъде с 30% под нивата от 2019 г. през октомври, но сега се наблюдава спад от 57%.

Пандемията остави авиокомпаниите без работа и за да си докарат приход, те започнаха да намаляват цените на билетите.

Според ForwardKeys, компания, която анализира туристическия пазар, авиокомпаниите са намалили тарифите от Великобритания, Франция, Германия и Нидерландия до дестинации в Южна Европа с 15 процента през август в сравнение със същия период през миналата година.

В проучване е установено, че цените на някои маршрути са спаднали с повече от една трета.

„Примамвайте пътници“

„Трябва да примамите пътуващите да се върнат към полетите и цената е фактор“, казва Реджиналд Отен, заместник управляващ директор за Франция в бюджетната авиокомпания easyJet.

Той казва, че авиокомпанията е успяла да отвори някои маршрути през лятото и самолетите са били почти пълни.

„Но ние все пак сме около 30 процента от капацитета, което е много, много ниска цифра, а лятото е най-важното, най-популярното (време) за пътуване сред хората", казва той пред Франс прес.

По-ниските цени също стимулират трафика, според Еди Уилсън, ръководител на Ryanair DAC, една от двете фирми, които извършват полети под марката Ryanair.

Ryanair, която използва нискотарифен модел, за да се превърне в една от най-големите авиокомпании в Европа, тази седмица стартира кратка промоция „купуваш едно и взимаш още едно безплатно“.

Освен да намалят цените, авиокомпаниите могат и се фокусират върху своите най-печеливши маршрути.

Но възстановяването на ограниченията за пътуване и по-строгите мерки за карантина и тестване могат бързо да осуетят техните планове и усилия.

По-рано този месец европейските авиокомпании призоваха националните столици да координират мерките за ограничаване на разпространението на вируса, като заявиха, че настоящите ограничения възпрепятстват връщането към редовното пътуване в ЕС.

Авиокомпаниите реагират на спада в търсенето на пътувания „със средствата, с които разполагат: намаляване на капацитета и промоционални оферти, но те нямат контрол върху развитието на пандемията и политиките за ограничаване на пътуванията", казва Оливър Понти, вицепрезидент на ForwardKeys.

„Ефектът от ниските цени по този начин ще бъде ограничен, особено след като потребителите остават притеснени, че плановете им могат да се провалят, а разходите за билетите им могат да бъдат възстановени бързо в случай на анулиране", добавя той.