Три успешни бизнес стратегии в бурни времена

Три успешни бизнес стратегии в бурни времена Снимка: pxhere.com

Антикризисно управление: как компаниите преодоляват трудностите, свързани с коронавируса

Много брандове не веднъж са попадали в трудни ситуации, но сега за пръв път се сблъскват с такъв глобален проблем. Всички методи за справяне с кризи, използвани само до преди няколко седмици, вече не са актуални. Най-опитните маркетолози, свикнали да разработват стратегии и да адаптират рекламата в реално време, не знаят как да работят в сегашните условия на Covid-19.

 

Независимо, че всеки бранд използва свои методи за противодействие на кризата, много компании споделят своите подходи.  Ето три ефективни решения, които помагат на рекламодателите да поддържат връзка с потребителите и да адаптират рекламите във време на коронавирусна пандемия.


1. Отговорѝ на тревогите на клиентите, свързани с коронавируса

 

- Cottonelle

 

Компанията Cottonelle е най-големият производител на тоалетна хартия. Забелязвайки рекордно голямото търсене на своите продуктите, тя директно се обърна към потребителите, за да ги успокои и да намали броя на паническите покупки. Компанията призова хората да правят добри дела и заедно с благотворителната фондация United Way стартира кампанията #ShareASquare.

 

Cottonelle обяви за превежаднето на 1 милион долара и 1 милион рула тоалетна хартия на Фондацията United Way, чиято дейност е насочена към борбата с коронавируса и възстановяване след кризата. Компанията също така обяви, че ще дари от $ 1 до $ 100 000 за всеки потребител, публикувал хаштага  #ShareASquare.

 

- McDonald’s

 

За да защити клиентите си по време на пандемията, компанията McDonald's разработи нови предпазни мерки във Филипините: измерване на температурата на служителите преди и след работната смяна. Във видео обръщението си главният изпълнителен директор Кенет Ян обеща на клиентите, че компанията ще приме редица ограничения, насочени към защита на здравето на потребителите, и че е готова, ако е необходимо, временно да затвори някои от ресторантите си.

 

Според компанията, в настоящата ситуация е важно клиентите да получават своевременно съобщения за предприетите мерки. "Ние сме длъжни да информираме потребителите за действията, които се предприемат за гарантиране на тяхната безопасност и благополучие", смята Марго Торес, управляващ директор на McDonald ' s във Филипините.

 

 

2. Адаптирай комуникациите и решенията за антикризисно управление

 

- Ford

 

През стогодишната си история  Ford не ведтъж се е сблъсквал с трудности. За да подчертае сериозността на сегашната ситуацията, компанията разкри в своите реклами какви мерки са помогнали за преодоляване на кризи в миналото и какви методи за борба с COVID-19 се използват в момента. Например, по време на Втората световна война Ford създава производство за военна техника, а сега се адаптира към производството на медицинско оборудване. Кампаниите Built to Lend a Hand и Built for Right Now се основават на вековната лоялност и отговорност на Ford към своите клиенти и принципи.

 

Също така, за да допринесе за борбата с коронавирусната инфекция, компанията разработи програма за облекчаване на плащанията за потребители, които са в затруднено финансово положение.

 

3. Обедини хората, които са принудени да си останат вкъщи

 

- IKEA

 

Необходимостта от спазване на режим на самоизолация предизвиква у много хора стрес и тревога. Обаче в испанското подразделение на компанията IKEA успяват да намерят подход към своите испанско- и англоговорящи клиенти. Целта на призива "останете си вкъщи" е да напомни на хората, че дори в този труден момент те могат да създадат около себе си малки острови на стабилност и спокойствие, като играят с децата си, танцуват, пеят и се отпуснат в обкръженито на семейството.

 

Лаура Дуран, директор по маркетинга на IKEA в Испания, споделя: "Хаштагът #YoMeQuedoEnCasa е роден в домовете, затова сме длъжни да окажем съотвестваща подкрепа. Погледнете на дома си от друга страна. Това е мястото, което е идеално за изчакване да премине кризата."

 

- Guinness

 

Денят на Свети Патрик е най-важното събитие за Guinness. Обаче поради затварянето на баровете и ограничаването на обществените меропирятия, компанията преосмисли подхода си към празника. За да подкрепят клиентите, представителите на бранда създават видео клип, в който показват как единството и взаимопомощта на служителите са помагали  през годините на компанията Guinness  да преодолява кризисните ситуации.

 

Guinness призовава хората да се сплотят и да отбележат празника, като се подкрепят един друг, независимо от разстоянието. "За 260 години нашият бранд е преживял две световни войни и безброй други ужасни събития, ето защо смятаме, че сме длъжни да подкрепяме клиентите и да ги уверим, че ситуацията непременно ще се подобри" – казва Джоуи Конвърс, старши бранд-мениджър на Guinness.  Компанията задели 1 милион долара за фонда Guinness Gives Back, оказвайки подкрепа на местната общност и на ресторантьорския бизнес.

 

Маркетингови специалисти от Русия също споделиха идеи за това как брандовете могат да се адаптират към сегашната сложна ситуация,  приемайки актуални и креативни решения, като същевременно запазят лоялните си клиенти.