
Три успешни бизнес стратегии в бурни времена
- Маркетинг
- Източник: thinkwithgoogle.com
- Автор:

Много брандове не веднъж са попадали в трудни ситуации, но сега за пръв път се сблъскват с такъв глобален проблем. Всички методи за справяне с кризи, използвани само до преди няколко седмици, вече не са актуални. Най-опитните маркетолози, свикнали да разработват стратегии и да адаптират рекламата в реално време, не знаят как да работят в сегашните условия на Covid-19.
Независимо, че всеки бранд използва свои методи за противодействие на кризата, много компании споделят своите подходи. Ето три ефективни решения, които помагат на рекламодателите да поддържат връзка с потребителите и да адаптират рекламите във време на коронавирусна пандемия.
1. Отговорѝ на тревогите на клиентите, свързани с коронавируса
- Cottonelle
Компанията Cottonelle е най-големият производител на тоалетна хартия. Забелязвайки рекордно голямото търсене на своите продуктите, тя директно се обърна към потребителите, за да ги успокои и да намали броя на паническите покупки. Компанията призова хората да правят добри дела и заедно с благотворителната фондация United Way стартира кампанията #ShareASquare.
Cottonelle обяви за превежаднето на 1 милион долара и 1 милион рула тоалетна хартия на Фондацията United Way, чиято дейност е насочена към борбата с коронавируса и възстановяване след кризата. Компанията също така обяви, че ще дари от $ 1 до $ 100 000 за всеки потребител, публикувал хаштага #ShareASquare.
- McDonald’s
За да защити клиентите си по време на пандемията, компанията McDonald's разработи нови предпазни мерки във Филипините: измерване на температурата на служителите преди и след работната смяна. Във видео обръщението си главният изпълнителен директор Кенет Ян обеща на клиентите, че компанията ще приме редица ограничения, насочени към защита на здравето на потребителите, и че е готова, ако е необходимо, временно да затвори някои от ресторантите си.
Според компанията, в настоящата ситуация е важно клиентите да получават своевременно съобщения за предприетите мерки. "Ние сме длъжни да информираме потребителите за действията, които се предприемат за гарантиране на тяхната безопасност и благополучие", смята Марго Торес, управляващ директор на McDonald ' s във Филипините.
2. Адаптирай комуникациите и решенията за антикризисно управление
- Ford
През стогодишната си история Ford не ведтъж се е сблъсквал с трудности. За да подчертае сериозността на сегашната ситуацията, компанията разкри в своите реклами какви мерки са помогнали за преодоляване на кризи в миналото и какви методи за борба с COVID-19 се използват в момента. Например, по време на Втората световна война Ford създава производство за военна техника, а сега се адаптира към производството на медицинско оборудване. Кампаниите Built to Lend a Hand и Built for Right Now се основават на вековната лоялност и отговорност на Ford към своите клиенти и принципи.
Също така, за да допринесе за борбата с коронавирусната инфекция, компанията разработи програма за облекчаване на плащанията за потребители, които са в затруднено финансово положение.
3. Обедини хората, които са принудени да си останат вкъщи
- IKEA
Необходимостта от спазване на режим на самоизолация предизвиква у много хора стрес и тревога. Обаче в испанското подразделение на компанията IKEA успяват да намерят подход към своите испанско- и англоговорящи клиенти. Целта на призива "останете си вкъщи" е да напомни на хората, че дори в този труден момент те могат да създадат около себе си малки острови на стабилност и спокойствие, като играят с децата си, танцуват, пеят и се отпуснат в обкръженито на семейството.
Лаура Дуран, директор по маркетинга на IKEA в Испания, споделя: "Хаштагът #YoMeQuedoEnCasa е роден в домовете, затова сме длъжни да окажем съотвестваща подкрепа. Погледнете на дома си от друга страна. Това е мястото, което е идеално за изчакване да премине кризата."
- Guinness
Денят на Свети Патрик е най-важното събитие за Guinness. Обаче поради затварянето на баровете и ограничаването на обществените меропирятия, компанията преосмисли подхода си към празника. За да подкрепят клиентите, представителите на бранда създават видео клип, в който показват как единството и взаимопомощта на служителите са помагали през годините на компанията Guinness да преодолява кризисните ситуации.
Guinness призовава хората да се сплотят и да отбележат празника, като се подкрепят един друг, независимо от разстоянието. "За 260 години нашият бранд е преживял две световни войни и безброй други ужасни събития, ето защо смятаме, че сме длъжни да подкрепяме клиентите и да ги уверим, че ситуацията непременно ще се подобри" – казва Джоуи Конвърс, старши бранд-мениджър на Guinness. Компанията задели 1 милион долара за фонда Guinness Gives Back, оказвайки подкрепа на местната общност и на ресторантьорския бизнес.
Маркетингови специалисти от Русия също споделиха идеи за това как брандовете могат да се адаптират към сегашната сложна ситуация, приемайки актуални и креативни решения, като същевременно запазят лоялните си клиенти.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
