Възраждат автокината в София като мярка в помощ на киноиндустрията
- Атракциони
- Източник: Столична община
- Автор:
Снимка: https://pronewsdobrich.bg/
Очаква се три автокина на открито да отворят врати съвсем скоро в столицата.
В резултат от разпространението на коронавирусната пандемия в България, киноиндустрията се оказа един от най-засегнатите браншове на икономиката. Със заповед на министъра на културата Боил Банов от 8 март бяха забранени посещенията на културни събития, включително и на кинопрожекции. Така всички 312 киносалона у нас затвориха врати, което на практика сведе до нула приходите им.
Тази седмица, обаче, дойде добрата новина, че Столична община обмисля възстановяването на някои от автокината, съществували в миналото, в които зрителите ще могат да се насладят на седмото изкуство директно от автомобилите си, без да бъдат в пряк контакт с околните хора.
„Можем да кажем, че сме получили вече няколко много сериозни предложения. Едно от тях е на практика готово да стартира, така че убеден съм - автокина ще има”, заяви по този повод Тодор Чобанов, заместник-кмет на София по култура, образование, спорт и младежки дейности.
„Уверявам ви, че това по света все още е много разпространена практика, тъй като има редица плюсове подобна организация. Идеален шанс е да тестваме сега тази възможност и в София. Смятам, че ще има интерес”, добави още той.
„Културата на открито ще бъде акцент на Столичната община през следващите няколко месеца, защото се нуждаем действително от съхраняване на културния живот в нашия град. Убеден съм, че ще има поне няколко автокина в София”, завърши доц. д-р Чобанов.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Тръмп и Си Дзинпин стопиха ледовете
Нидерландците обуздаха популистката еуфория
Арестуваха още петима за обира в Лувъра
Етническо напрежение в Западните Балкани
Nvidia стана първата компания с пазарна капитализация над $ 5 трилиона
САЩ: Рискована намеса на изкуствения интелект в съдебната практика
Чуждестранните активи на РОСНЕФТ, застрашени от вторични санкции
Amazon планира да съкрати 14 000 служители
Първата пощенска марка за 2026 г. в България ще бъде посветена на еврото
КЕШ клуб
300
3 000
30 000