След много катастрофи и спирания на състезанието Люис Хамилтън спечели Гран при на Тоскана

След много катастрофи и спирания на състезанието Люис Хамилтън спечели Гран при на Тоскана Снимка: wikimedia.org

Люис Хамилтън от отбора на Мерцедес спечели изпълненото с катастрофи Гран при на Тоскана на пистата „Муджело" във Формула 1, като така увеличи преднината си в генералното класиране при пилотите на 55 точки.

Британецът потегли от първо място, но лош старт го прати втори зад съотборника му Валтери Ботас.

В първите завои след началото на състезанието се получи верижна катастрофа, при която отпаднаха Макс Верстапен от Ред Бул и Пиер Гасли от Алфа Таури. Верстапен потегли трети, но проблем в двигателя му го прати в средата на колоната, където пострада от контакт между Кими Райконен от Алфа Ромео и Гасли.

Ланс Строл закачи задната част на колата на Карлос Сайнц и го завъртя, пращайки го почти последен.

Вследствие на всички тези инциденти на трасето излезе кола за сигурност, което даде време на маршалите на пистата да съберат отломките и да приберат катастрофиралите болиди.

В началото на 7-ата обиколка от състезанието колата за сигурност се прибра и надпреварата бе рестартирана, за да бъде спряна почти веднага с червен флаг заради тежка катастрофа на старт-финалната права.

В нея участваха Карлос Сайнц от Макларън, Антонио Джовинаци от Алфа Ромео, Кевин Магнусен от Хаас и Никълъс Латифи от Уилямс. За щастие никой от пилотите не бе пострадал от сбъсъка.

25 минути след това състезанието бе подновено с нов старт от място, при който Люис Хамилтън успя да изпревари Валтери Ботас от външната страна на завой номер едно и да вземе лидерството в състезанието, като не го изпусна до финала.

15 обиколки преди финала Ланс Строл от Рейнг Пойнт катастрофира тежко на девети завой на пистата заради спукана гума, докато се движеше с висока скорост. Канадският пилот бе невредим.

Това изведе колата зда сигурност за трети път на трасето, а състезането бе спряно отново с червен флаг. След последния рестарт на надпреварата нямаше повече катастрофи и финишираха само 12 от общо 20 стартирали болида.

2-ри в Гран при на Тоскана завърши Валтери Ботас с другия Мерцедес, а 3-ти се класира Алекс Албон с Ред Бул, за когото това бе първи подуим в кариерата.

4-ти остана Даниел Рикиардо с Рено. Австралиецът се движеше чудесно на трето място през втората половина на състезанието, но късният щурм на Албон му отне шанса за първи подуим с екипа на Рено.

5-ти се нареди Серхио Перес от Рейсинг Пойнт, а 6-и бе Ландо Норис от Макларън.

7-и успя да достигне Данийл Квят от Алфа Таури, което е най-доброто класиране на руснака през 2020-а.

Отборът на Ферари, който празнува своето Гран при номер 1000 по време на състезателния уикенд на „Муджело", успя да класира и двете си коли в точките, като Шарл Льоклер и Себастиан Фетел завършиха надпреварата 8-и и 10-и. Това е малка утеха за славния отбор, който е в сериозна криза през 2020 г.

9-и бе класиран Кими Райконен от Алфа Ромео, макар той да пресече финала на 8-а позиция. Това се случи, защото Райконен получи наказание от 5 сек., добавени към финалното му време, тъй като финландецът пресече бялата линия, разделяща пистата от входа за боксовете.

Младият пилот на Уилямс, Джордж Ръсел, бе на път да запише първите си точки в кариерата, но лошо потегляне при последния рестарт на състезанието го прати 11-и, което все пак е най-доброто му класиране до момента във Формула 1.

Ромен Грожан от Хаас бе последният класиран пилот, завършил 12-и, след като останалите 8 пилоти отпаднаха поради различни причини, най-вече катастрофи.

Четете още, коментирайте и ни следете във

facebook