Телемаркетинг: разговорите, които продават

Телемаркетинг: разговорите, които продават Снимка: https://pixabay.com/

Успешният телемаркетинг изисква умения, които обхващат безброй аспекти на комуникацията. Освен че трябва да бъдете добри в тълкуването, трябва да притежавате и търговски нюх. В същото време е важно да презентирате тежестта на вашия бранд.

Независимо дали продавате вашия продукт като собственик на малък бизнес, или работите като аутсорсиран телемаркетинг агент за друга компания, това са някои от най-добрите и най-ефективни съвети за реализиране на продажби по телефона, които можете да използвате. 

1. Заемете правилна позиция.

Можете да попитате какво общо има положението на тялото с продажбата на вашите продукти по телефона. Седенето или стоенето по време на разговор прави гласа ви по-ясен. Ще звучите по-уверено, когато поддържате нормално положение на тялото си. Когато седите в наклонено положение или говорите с наведена глава, гласът ви не звучи ясно и отчетливо.

2. Бъдете подготвени за възражения.

Когато продавате продуктите си по телефона, сблъсъкът с възражения е неизбежен. Клиентите ще се противопоставят на вашите идеи и трябва да обясните мнението си, без да се дразните. Телемаркетинг агентите често се колебаят да изложат своя аргумент от страх да не станат обект на подигравки от страна на клиентите. Продажбата на продукт, обаче, включва умения за убеждаване, така че отделете време, за да обясните как вашата марка се отличава от тези на останалите компании.

3. С колкото по-малко хора сте заобиколени, толкова по-добре.

Мястото, на което работите, не бива да бъде претъпкано с хора. Пренаселените работни места не позволяват на телемаркетинговите търговци да се концентрират върху продажбите. Обектите привличат вниманието им и те не са в състояние да се съсредоточат върху разговора. Спокойната работна среда ще направи вашия подход по-методичен и структуриран. Ще можете да изложите своите аргументи по-ефективно. Взаимодействието с клиентите е ключовата част, върху която трябва да се съсредоточите, докато продавате продуктите си.

4. Стремете се към разбирателство.

Силните комуникационни умения са основна част на маркетинговия процес. Трябва да установите връзка и разбирателство с клиентите, преди да се задълбочите в сделката. В самото начало е необходимо да се открият проблемите, с които се сблъскват клиентите. Препоръчително е също да се усмихвате, когато разговаряте с потенциалните купувачи. Въпреки че не могат да ви видят, това запазва сърдечния, човешки контакт в процеса на комуникация.

5. Следете скоростта на речта си.

Когато продавате продукта си, е необходимо човекът от другата страна да разбере мнението ви. Говорете бавно, така че думите да бъдат възприемани правилно, особено когато обяснявате характеристиките на продукта. Може да сте наясно с техническите спецификации, но клиентите ви не са. Ако обикновено говорите бързо, опитайте се да намалите скоростта на речта си с около 20%. Това ще бъде оценено от хората, с които разговаряте.

6. Използвайте името на клиента си.

Един от най-ефективните начини да привлечете вниманието на вашите клиенти е да се обръщате към тях по име. Използвайте имената им поне три пъти по време на разговора. Това ще генерира повече интерес от тяхна страна. Експертите в този вид комуникация се фокусират върху значението на използването на имената по време на разговор, тъй като това засилва връзката между двете страни. Използването на имена също кара клиентите ви да се чувстват ценени.

7. Повтаряйте думите на клиента си.

Когато клиентът говори за определен проблем, трябва да направите комплимент или да утвърдите мнението му. Дори ако тяхното се различава от казаното, първо трябва да го разпознаете, преди да излезете със собственото си обяснение. Въпреки това не прекалявайте с тази техника, тъй като може да стане доста досадно.

Като маркетолог е необходимо да прецените предпочитанията на клиентите си. Задайте въпроси относно техните очаквания, проблеми и други аспекти, които могат да ви помогнат да поставите продукта си по ефективен начин. Клиентите обичат да общуват с агент, проявяващ загриженост към техните интереси.

Тези съвети за изходящи обаждания ще ви помогнат да усъвършенствате своя подход за телемаркетинг и да реализирате повече продажби. Разберете клиентите си, преценете техните нужди и след това подходете към тях с вашата маркетингова стратегия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: