Около 3 млрд. лв. за ремонт и изграждане на пътища са предложени в бюджета за 2023 г.

Около 3 млрд. лв. за ремонт и изграждане на пътища са предложени в бюджета за 2023 г. Снимка: МРРБ

Близо 8 хил. километра от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние.

Близо 8000 километра от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Трябва да продължим започнатите инфраструктурни обекти – доизграждането на автомагистрала „Хемус“, пътя Видин – Ботевград и да започнем нови обекти, които не търпят отлагане. Надявам се да бъдем финансирани от бюджета.Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков в предаването „Неделя 150“ на БНР по повод предложените в проектобюджета за тази година около 3 млрд. лв. за ремонт и изграждане на пътища.

 "В обсъждането на бюджета в Народното събрание могат да се дадат и нови предложения, но се надяваме предложението на Министерство на финансите в частта за пътно строителство да бъде подкрепено от народните представители", допълни той.

"Разширяването на магистрала „Тракия“ от София до разклона за магистрала „Марица“ е наложително, но първо трябва да се направят предпроектни проучвания и проектиране. Няма да спрем да търсим средства и от европейските фондове", каза още заместник-министърът.

Николай Шушков изрази очакване европейското финансиране за строителството на магистрала „Европа“ да не бъде загубено заради натрупано закъснение. И напомни, че преди около 10 дни премиерът Гълъб Донев откри новоизградени 6,5 км от участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман. Според поетия от строителя ангажимент цялата отсечка трябва да бъде завършена до края на месец май – т.е. да бъде готов целият участък. Трасето между Драгоман и Сливница е изградено. Предстои да започне строителството и на последния участък от Сливница до Софийския околовръстен път, за който бяха забавени устройствените процедури и отчуждаването. 

Регионалният заместник-министър изрази очакване скоро да започне строителството на пътен възел на магистрала „Струма“ при гр. Кресна, в посока София, където транспортната ситуация в момента е конфликтна. И обясни, че след получено разрешение от Басейнова дирекция Благоевград всички процедури са завършени за него, както и за предстоящия за изграждане мост в лот 3.1 на магистралата в посока София – Кулата. Сега съществуващото съоръжение на път Е79 е в предаварийно състояние и е опасно за преминаващия там трафик.

Заместник-министър Шушков обясни, че при ремонта на мостовото съоръжение на км 20 на АМ „Тракия“ в посока Пловдив изпреварващата лента ще остане отворена за движение. Във времето много съоръжения не са обследвани обстойно и необходимите ремонти не са направени навреме, каза той. 

По отношение на предстоящото увеличение на тол таксите Николай Шушков напомни, че предвиденото от предишното правителство повишение на тарифите им от 1 януари 2023 г. беше отложено, за да омекоти натиска на инфлацията. Предложението е то да влезе в сила от 1 юли, като бъде 50% от сега действащите такси в съответствие с приетото през миналата година решение. 

"Сега работим върху вариант, който да бъде подложен на обществено обсъждане, след което ще се вземе решение от Министерския съвет. Той обаче предвижда българските водачи на тежкотоварни автомобили, от които са били 72% от приходите от тол такси през миналата година, да ползват отстъпка при пробег над 4000 км, над 6000 км или над 10 000 км месечно", информира заместник-министърът.

 И съобщи, че постъпленията от винетни и тол такси към 20 април 2023 г. са 210 млн. лв., което е близо 34% повече спрямо същия период на миналата година. През месец март за първи път приходите от тежкотоварния трафик са били повече от платени винетки за леки автомобили, като се очаква тенденцията да бъде запазена.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: