
Покупката на козунак и други великденски храни по интернет крие сериозни рискове
- Маркетинг
- Текст:

Трябва да сме особено предпазливи при покупка на хранителни продукти от интернет, тъй като може да е рисково за здравето ни. За това предупреди в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON Air Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка с появилите се обяви за козунаци в Мрежата.
Тя отбеляза, че има специално законодателство, което поставя стриктни изисквания към търгуващите с храни поначало и особено онлайн.
По отношение на офертите за хранителни изделия от физически лица, Руменова изрази предположение, че тези „търговци“ залагат на маркетинговия подход – да се обърнат към онези, които желаят да си купят нещо домашно, а не от масовите търговци и магазинната мрежа и много хора търсят точно това в днешно време.
„Покупките от физически лица винаги са рискови, но най-вече когато говорим за хранителни продукти или козметика, защото застрашават не само нашите икономически интереси, но и здравето и живота ни дори. Кой ще ни гарантира, че са спазени всички изисквания при производството, съхранението и транспортирането?“, коментира тя.
В отговор на въпрос кой ще защити правата ни при покупка на некачествена или развалена храна от интернет, експертът посочи, че ако продавачът онлайн е търговец, можем да имаме претенции към него, каквито към всеки друг търговец. „В много от случаите обаче става дума за физически лица, които дори извършват нерегламентирана търговия и не спазват изискванията както на законодателството за продажба на храни, така и по принцип за извършване на търговска дейност“, акцентира експертът по потребителски права.
В студиото на „България сутрин“ Габриела Руменова коментира и сензационните нива на цените за някои козунаци. „В условията на свободен пазар цената е такава, каквато потребителят е склонен да плати. Дори и да има такива, които злоупотребяват с „добавената стойност“ на покупките за празника – емоциите на хората, те не могат да бъдат определящи за цените на пазара, защото стоката трябва да се продаде. Когато има повече възможности – да се надяваме, че това е така, потребителят има право на избор. Като види с какво разполага, ще си вземе това, което е изгодно за него. Ако може да си купи козунак за 20 лв., няма да си вземе този от 80 лв. Хората, които ще посегнат към по-скъпите, без значение от причината, не са чак толкова голям процент“, каза в заключение тя.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
