
Министър Шишков: 63 са кръпките на 5-километров участък от Северната скоростна тангента
- Пътно строителство
- Текст:

На Северната скоростно тангента на участък от 5 км има 63 кръпки с площ 7600 м, а на АМ „Хемус“ за 8,5 км кръпките са 235. „На практика тези автомагистрали приличат на скъпи модерни дънки, които са с много кръпки и малко дупки.“
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в предаването „Лице в лице“ по БТВ. „Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“, съобщи той и уточни, че всички изнесени факти са верни.
Министър Шишков засегна темата с обвиненията в публичното пространство, че за проверките са избрани конкретни места. „Няма как да знам къде е лоша и къде е добра пътната настилка.“ И отбеляза, че пробите не са взети, за да има или не опоненти, а за да се знае как да се ремонтират аутобаните.
"В последните няколко месеца ние направихме 4 проверки по пътищата. Оказа се, че строителните дейности са били приемани като отговарящи на проекта, а в действителност се видя, че това не е така. Затова сегашните проверки се правят, като една от целите е да се сравняват с проектите – така ще бъдат извадени наяве много от дефектите с изграждането на пътищата ни. Строителният процес в България е добре регламентиран и има достатъчно участници в строителството, които би трябвало да гарантират неговото качество", посочи още министърът.
Протоколите за скрити работи най-вероятно ще се извадят и ще се види кой какво и как е подписвал, когато органите на МВР и прокуратурата тръгнат да разследват, подчерта регионалният министър. В момента, в който бъдат готови окончателните доклади от проверките, те ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата. Те ще съдържат освен данни от пробите, не само в какво състояние са асфалта и земната основа, но и данни за участниците в строителството.
Арх. Шишков посочи, че след 7-8 години е логично да се прави текущ ремонт и ремонт на износващия слой на асфалта. Извън практиката на европейските страни е да се прави основен ремонт с намеса в земната основа, по начина, по който трябва да бъде направен у нас. Проверката на двата лота на АМ „Тракия“ – от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, са показали липси от 12 и 17 процента от асфалтовата настилка спрямо проекта. Те са в лошо състояние не само защото са натоварени.
"Участъкът от София до Яна на АМ „Хемус“ също е в лошо състояние. Проверките бяха направени с органите на МВР, защото аутобаните са с по-дълбоки проблеми от това, че движението ги амортизира. При АМ „Марица“, където има и затворен участък, проверките са установили, че при 30 см асфалт по проект реално са 23 и 24 см, като на места е имало проблеми и със земната основа. Пропаданията, според мен, не са само поради недобро качество на строителството, но и поради пестенето на строителни материали. Проблемът с качеството на пътищата е в липсата на контрол от страна на възложителя и резултатите от пробите показват именно контрола", подчерта министър Шишков.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
