Три четвърти от европейците намаляват разходите си за ежедневни продукти

Три четвърти от европейците намаляват разходите си за ежедневни продукти Снимка: https://pixabay.com/

IRI: Три четвърти от европейците са принудени да намалят разходите за ежедневни стоки

Близо три четвърти от европейските потребители намаляват разходите за ежедневни стоки, включително хранителни, за да свържат двата края, докато кризата с разходите за живот се задълбочава, пише Bloomberg, позовавайки се на проучване на IRI.

Според констатациите 71% от хората на шест ключови европейски пазара вече са направили значителни промени в потреблението си. По този начин те се опитват да се справят с инфлацията, която достига нива, невиждани от четири десетилетия.

В допълнение, 58% от потребителите съобщават, че са намалили разходите за основни неща, а 35% вече вече са посегнали на личните си спестявания и теглят заеми, за да плащат сметки.

Според експерти тази тенденция вероятно ще се влошава, цените ще продължат да растат рязко на фона на нестабилна ситуация на енергийния пазар.

"Растящите цени на храните, горивата и енергията изтощават бюджетите на домакинствата в цяла Европа, докато спрените енергийни доставки от Русия принуждават домакинствата и индустрията да се подготвят за възможни прекъсвания на електрозахранването тази зима. Потребителското доверие в целия континент остава близо до рекордно ниски нива и нарастват страховете, че еврозоната върви към рецесия."

Както беше отбелязано, силната „умора от инфлацията“, пред която е изправен европейският потребител, го принуждава да „се справя с трудности“, невиждани от суровите 70-те и 80-те години на миналия век. Хората са принудени да пропускат хранения, да преминават към вериги за хранителни стоки с намалени цени, да търсят продукти с намаление и да се задоволяват с продукти с изтекъл срок на годност.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: