Летните пикници стимулират продажбите на хранителни стоки

Летните пикници стимулират продажбите на хранителни стоки

Британците излизат навън въпреки инфлацията

Продажбите на хранителни стоки в Обединеното кралство се радват на тласък през последния месец, тъй като британците се запасиха с артикули за пикник по време на горещините.

Продажбите се повишиха с 4,4% през четирите седмици на юли, движени от пресни храни и напитки, тъй като желанието за хранене на открито надделява над нарастващата инфлация.

Все пак обемните продажби са намалели с 4,1% през периода, тъй като домакинствата стегнаха кесиите за седмичното си пазаруване.

Дискаунтърите Lidl и Aldi бяха най-големите печеливши, като продажбите им се повишиха съответно с 14,8% и 5,4%, тъй като повече хора преминаха към по-евтини магазини.

Продажбите на Tesco са нараснали с 2%,а Asda и Sainsbury’s отчетоха ръст от 0,3%, според световния лидер в проучването, данните и анализирането на аудитории Nielsen. Продажбите на Morrisons паднаха с 4,8%, докато Ocado спадна с 1,2%.

Майк Уоткинс от Nielsen казва:

Очаква се тревожният натиск върху обемите на продажбите да продължи през летния период и да се изостри поради празниците, като повече британци пътуват в чужбина, отколкото миналата година.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: