Apple е най-скъпата марка в света за поредна година

Apple е най-скъпата марка в света за поредна година

Forbes обяви годишната си класация на най-скъпите брандове.



За поредна година Apple е най- скъпата марка, обяви Forbes в годишната си класация. Стойността на бранда е $241,2 млрд. За година стойността на компанията се е повишила със 17%.

Водещите места в класацията отново принадлежат на технологични гиганти - следват Google с $207,5 млрд., Microsoft - със $162,9 млрд. и Amazon със $135,4 млрд. Останалите в Топ-10 са Coca-Cola - $64,4 млрд., Disney - $61,3 млрд., Samsung - $50,4 млрд. и Louis Vuitton - $47,2. Десетото място заема McDonald's с $46,1 и годишен ръст от 5%.

Социалната мрежа Facebook заема петото място в класацията, като отчита понижаване на стойността си с 21% до $70„,3 млрд. Компанията оглавява листата на „Големите губещи" от пандемията.

Най-голям годишен ръст бележи американската корпорация Netflix, чиято стойност за една година се е повишила със 72% и е достигнала $25,7 млрд. Сериозен скок беше отчетен и при най-голямата верига за търговия на дребно в света - Walmart е увеличил стойността си с 12% до $29,5 млрд., което му отрежда 19-а позиция в подреждането.

Въпреки пандемията по-голямата част от компаниите гиганти бележат ръст в стойността на брандовете си. За сметка на това големите производители на автомобили като Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Honda отбелязват отрицателни стойности в графата за годишен прираст.

Общата стойност на стоте най-скъпи бранда възлиза на 2,54 трилиона долара. С най-много представители в Топ-100 са компаниите, базирани в САЩ (50), следвани от Германия (10), Франция (9) и Япония (6). Големите печеливши в годината на пандемията са технологичните фирми, 14 от най-скъпите брандове са в областта на финансите, 11 - в автомобилния сектор, а 8 работят в сектора на продажбите.  

Годишната класация на Forbes представя най-ценните марки в света, като разглежда 100-те компании,  за които фискалната 2019 г. беше най-добра. При оценяването на марките се определят приходите и печалбите преди лихвите и данъците за всяка една от тях. 



Прочетете още за:
apple бранд стойност

  0 
  0