Автомобилната индустрия във Великобритания се нуждае от сделка с ЕС

Автомобилната индустрия във Великобритания се нуждае от сделка с ЕС

® pxfuel.com

Британската автомобилна индустрия предупреждава, че последиците от появата на големи митнически такси, както и на други пречки за свободния търговски обмен, биха били катастрофални.

Автомобилната индустрия има нужда от сключването на сделка с Европейския съюз. Това е така, защото трябва да се избегнат митническите такси. Те ще направят британската икономика неконкуретоспособна", заяви Майк Хоус, който е главен изпълнителен директор на Обществото на автомобилните производители и търговци във Великобритания, цитиран от Euronews.

Преговорите за сключване на търговско споразумение за след Брекзит между Великобритания и Европейския съюз продължават да не стигат до положителен резултат, като и двете страни признават, че все още има сериозни разногласия в позициите им.

Британският премиер Борис Джонсън заяви, че Великобритания е готова да напусне окончателно ЕС без сделка, като дори нарече тази опция „добър резултат". Липса на сделка обаче би предизвикала сериозни проблеми за търговията и от двете страни на Ламанша. Британската автомобилна индустрия предупреждава, че последиците от появата на големи митнически такси, както и на други пречки за свободния търговски обмен, биха били катастрофални.

Без сделка Великобритания и Европейският съюз ще търгуват помежду си според правилата на Световната търговска организация, което ще предизвика затруднения между двете страни на фона на досегашните им икономически отношения.

Автомобилната марка Mini, която е като символ на Великобритания, съществува от 1959 г. През последните 20 години обаче Mini е част от групата на немския автомобилен производител БМВ.

Повечето коли на Mini се правят в Оксфорд, Великобритания, като частите за тях идват от международни компании за доставки. Важни компоненти от двигателя на колите пресичат по няколко пъти Ламанша, докато нова кола излезе готова от производствената линия. Ако не се стигне до търговско споразумение до края на годината, то всеки път, когато компонент пресече границата между ЕС и Обединеното кралство, ще се наложи да плаща 10% данък. Накрая, когато готовата кола се продава в чужбина, отново ще трябва да се плати тази такса.

Много от британските автомобилни производители в Обединеното кралство имат чуждестранен собственик. Jaguar Land Rover е собственост на на индийския гигант Tata. Коли, продавани под името Vauxhall във Великобритания, са познати в останалата част на Европа като Опел. И двете марки са собственост на френската компания, която стои зад френските марки Пежо и Ситроен.

Някои от най-големите производители на острова са японски, като Нисан и Тойота. Хонда вече обяви, че ще затвори своя производствен сектор на британска територия.

Като се имат предвид ограниченията, които ще станат факт съвсем скоро между Великобритания и Европейския съюз, японците вероятно си мислят: „Ясно, вие ще напуснете съюза, така че ние нямаме полза да продължим да оставаме тук", заяви Дейвид Бейли, професор по индустриална стратегия в университета в Бирмингам.

Автомобилната индустрия работи на изключително високи обороти и най-малкото отклонение може да докара проблеми. Такси в размер на 10% ще се отразят на продажбите, на печалбите, но и на цялата дългосрочна стратегия на автомобилните производители във Великобритания", завърши професорът, цитиран от Euronews.



Прочетете още за:
автомобилна индустрия брекзит Великобритания

  0 
  0