
Попитахме Google: Как българинът реагира на призива „Останете си вкъщи!"
- Важно от "Акценти"
- Източник: google.com
- Автор:

Как се отрази реално призивът „Останете си вкъщи" на движението на хората в различните населени места в България? Оказва се, че благодарение на новите технологии и свързаността има много точен начин, по който е видно как българинът е променил поведението си след обявената извънредна ситуация на 13 март 2020.
Информацията идва от Google Inc, като е предназначена да подпомага държавните институции при проследяване на мобилността в 131 държави по света, включително и България. Целта е да се обобщават периодично данните, с които компанията разполага от дейността на подразделението си Google Maps, и така да се подпомагат усилията за контрол на движението на хората за ограничаване на заразата с COVID-19.
В България, по данни на Google, се наблюдава рязък спад в посещаемостта на търговски обекти и места за отдих веднага след 13 март, когато Правителството на България обяви извънредно положение.
С най-голям спад от 74% е Благоевградска област, а с най-нисък - Силистренска (37%).
Най-голям отлив при посещаване на търговски обекти и пазари се наблюдава в Разградска област (66%) и отново с най-малко отклонение от -23% е Силистра и околностите.
От данните на Google ясно се вижда как в периода между 13 и 21 март посетителите на паркове и открити общински и обществени места са се увеличили с малко над 40%, а след това броят на разхождащите се е намалял до най-ниска стойност в Ямболска област (-42%) и най-висока - в Хасковска област (-14%).

Възловите транспортни точки имат постепенен спад, като най-ниски стойности се отбелязват в областите Кърджали и Варна (-76%), а най-слаба промяна има в Старозагорска област (-10%).
Посещаемостта на работните пространства в сравнение с останалите места е със сравнително малък отлив, като на първо място в страната е Благоевградска област с -43% и само с -10%, на последно място е Разградска област.
За разлика от работните, търговски и паркови пространства, жилищните пространства стават по-оживени, като в тази класация водят по динамичност с +21% областите на Перник и Враца, а Силистренска област отбелязва спад с -3%.

Google възнамерява да публикува периодично аналитични доклади за всяка държава, засегната от пандемията. Те ще проследяват мобилността на общността като цяло, както и на отделни региони.
Докладът има за цел да помогне на служителите в общественото здравеопазване да разберат как общностите реагират на насоките за социално дистанциране, свързани с COVID-19.
Точността на местоположението и разбирането на категоризираните места варира в различните региони, предупреждават от Google.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
