НАСА ще изстреля изследователски кораб до Нептун

НАСА ще изстреля изследователски кораб до Нептун Снимка: https://pixabay.com/

НАСА планира изстрелването на мисията Neptune Odyssey до Нептун през 2031 г. за 3,4 млрд. долара

НАСА планира да изстреля изследователски кораб до най -отдалечената планета на Слънчевата система - Нептун. Изстрелването е планирано за 2031 г., според документ, публикуван от космическата агенция.

Мисията Neptune Odyssey  ще струва 3,4 милиарда долара и се очаква да достигне осмата планета до 2043 година.

Космическото пътешествие се планира с помощта на ракетите Space Launch System или Falcon Heavy,  които са  собственост на компанията SpaceX на американския милиардер и изследовател Илон Мъск.

Досега само американската сонда „Вояджър-2“ през 1989 г. е достигала орбитата на Нептун, а новата мисия за изследване на най-отдалечената планета в Слънчевата система ще бъде най-скъпата в историята.

По -рано астрономите от САЩ откриха нови доказателства за съществуването на хипотетичната девета планета в Слънчевата система.

Те потвърдиха, че групирането на орбитите на обекти от пояса на Кайпер не е резултат от систематична грешка в наблюдението и наистина може да бъде причинено от масивен обект или планета X, която все още не е открита.