Как Twitter ще ограничава хората да споделят статии, които не са чели

Как Twitter ще ограничава хората да споделят статии, които не са чели Снимка: Photo by Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash

Целта на теста е да насърчи информирана дискусия, като пита потребителите дали искат да споделят непрочетени връзки.

С този експеримент компанията се надява да „насърчи информирана дискусия“ в социалните медии. Компанията въвежда питане към хората дали наистина искат да ретуитнат връзка, в която не са влизали, в тест, който е насочен към някои потребители на устройства с Android.


Споделянето на статия може да предизвика разговор, така че може да искате да я прочетете, преди да я туитвате“, казва Twitter в изявлението си.


За да спомогнем за насърчаване на информирана дискусия, тестваме нова подкана на Android - когато ретуитвате статия, която не сте отворили в Twitter, можем да попитаме дали не бихте искали първо да я прочетете.


Проблемът на потребителите да споделят връзки, без да ги четат, не е нов. Проучване от 2016 г. от компютърни учени от Columbia University и Microsoft установи, че 59% от линковете, публикувани в Twitter, никога не се кликват. По-малко академично обвързана, но по-показателна, беше друга статия, публикувана през същата година със заглавието „Проучване: 70% от потребителите на Facebook четат само заглавието на научните истории, преди да коментират“. Уебсайтът за фалшиви новини Science Post събра около 127 000 споделяния за статия, която е почти изцяло lorem ipsum запълване на съдържание.


Решението на Twitter не е да забрани подобни споделяния, а да включи „съпротива“ в процеса, за да се опита да подтикне някои потребители да преосмислят действията си в социалната мрежа. Това е подход, който компанията използва по-често напоследък, в опит да подобри „здравето на платформата“, без да се сблъсква с обвинения в цензура.


През май компанията започна да експериментира с молба към потребителите да „преразгледат“ отговорите си, ако се канят да изпращат туитове с „обиден език“ към други хора. „Когато нещата се нагорещят, можете да кажете неща, които не мислите“, обясниха от компанията. „За да ви позволим да преосмислите отговора си, провеждаме ограничен експеримент в iOS с подкана, която ви дава възможност да преразгледате отговора си, преди да бъде публикуван, ако използвате език, който може да бъде вреден.


Този ход се оказа по-малко ефективен, тъй като филтърът на компанията открива както истинска омразна реч, насочена към другите, така и безобиден разговор между приятели (ако е с "вулгарни" думи).


Опитваме се да насърчим хората да преосмислят поведението си и да преосмислят езика си, преди да публикуват, тъй като те често са афектирани и могат да кажат нещо, за което после да съжаляват“, заяви глобалният ръководител за доверие и безопасност на уебсайта на Twitter.

Още по темата във

facebook