Японците имат право на платен отпуск, ако идолът им напусне сцената

Японците имат право на платен отпуск, ако идолът им напусне сцената Снимка: pixabay

Базираната в Токио рекламна компания Hiroro позволява на служителите си да си вземат платен отпуск, ако любим изпълнител от известна поп група напусне сцената, пише Vice

Работниците могат да получат до 10 почивни дни, за да се справят с тъжните мисли и да се съсредоточат отново върху работата. Компанията предоставя същия брой почивни дни на служителите си в случай на смърт на роднина - и двете събития се считат за сериозна загуба, тъй като някои хора следят изпълнителите от години и не могат да си представят живота без новите им песни и видеоклипове.

J-pop индустрията, която започна да се оформя след Втората световна война, има голямо въздействие върху хората в страната и се оценява на стотици милиони долари.

Само един артист може да бъде истински идол. Ако вторият или третият в списъка с любими изпълнители напусне шоубизнеса, на служителите на Hiroro се предлагат до три почивни дни. Това правило рязко се откроява на фона на корпоративната култура в Япония, където към работата се отнасят много строго и не се предвижда отпуск в случай на заболяване.

Според главния изпълнителен директор на компанията Шизен Цуруми, загубата на идол може да разстрои японците до степен, че да се нуждаят от психологическа помощ.