Древният Помпей: Зашеметяващото откритие на още две жертви на Везувий

Древният Помпей: Зашеметяващото откритие на още две жертви на Везувий Снимка: pixabay

Телата са открити във вила на около 700 метра северозападно от археологическия обект. Новото откритие може да постави под въпрос точната дата на загиването на античния град.

При разкопки в голяма вила в покрайнините на известния римски град са открити останките на още две жертви от изригването на вулкана Везувий през 79 г. сл. Хр., се казва в изявление на археологическия обект от събота. Възстановено е положението на загиналите в момента на настъпването на трагичната им гибел.

Когато ги е застигнала смъртта, двете жертви са се намирали в коридор с ширина 2,20 метра, който е водел до горния етаж на вилата. С помощта на техниката, изобретена от Джузепе Фиорели през 1867 г., изследователите са успели да реконструират телата в първоначалното им положение.

И двете жертви изглежда са били изненадани от изригването, когато са се опитвали да избягат. Първата е млад мъж на възраст между 18 и 25 години, висок 1,56 м, облечен в къса туника. Учените предполагат, че става дума за роб заради изкривените му от тежък физически труд прешлени.

Втората жертва е паднала с лице, обърнато към земята, със свити до торса ръце в позиция, подобна на тази на много други жертви, открити в Помпей. Този мъж на възраст между 30 и 40 години, висок 1,62 м, облечен в туника и вълнено палто, вероятно е бил собственикът на младия роб до него.

„Това е зашеметяващо откритие.“, заяви италианският министър на културата Дарио Франческини. „За първи път от 150 години, откакто се използва тази техника, стана възможно освен да се направят перфектни отливки на телата, но благодарение на новите технологии, и да се документира това, с което жертвите са били облечени в момента на бедствието.", коментира пред италианската агенция Ansa и Масимо Осана, директор на археологическия обект в Помпей.

Наличието на вълнено палто върху тялото на втората жертва подновява хипотезата, че изригването е станало през октомври (а не през август), съобщава италианският всекидневник La Reppublica.

Помпей е вторият най-посещаван обект в Италия след Колизеума в Рим, с близо четири милиона посетители през 2019 г. До момента археолозите са разкрили само една трета от обекта, който се простира на площ от 44 хектара недалеч от Неапол.