Люис Хамилтън със седма титла във Формула 1

Люис Хамилтън със седма титла във Формула 1 Снимка: wikimedia

След победа в Гран при на Турция.

Пилотът на Мерцедес, Люис Хамилтън, спечели седмата си титла във Формула 1, като го направи с победа в Гран при на Турция на пистата „Истанбул парк“. Така британецът успя да изравни постижението на Михаел Шумахер от седем световни титли, след като преди няколко състезания подобри рекорда на легендарния немски състезател за най-много победи в историята на спорта. 

На първа позиция потегли Ланс Строл от Рейсинг Пойнт - страхотна обиколка в квалификацията в събота на мокрото трасе. Той води през по-голямата част от състезанието, но последното му спиране в бокса и проблеми с гумите доведе до сриването му в колоната в края на състезанието.

След липса на температура в гумите Хамилтън успя да се класира в квалификацията едва 6-и, като другият претендент за титлата, съотборникът на Хамилтън, Валтери Ботас, също записа слаб резултат, стигайки една до девета позиция в съботната квалификация. 

На старта двете коли на Рейсинг Пойнт потеглиха добре на мокрото трасе и поведоха в състезанието. Макс Верстапен от Ред Бул, който тръгна втори, направи лош старт и се срина до 5-о място. 

Хамилтън направи добър старт и успя да достигне третата позиция, но грешка в първата обиколка го прати 5-и зад стартиралия брилянтно от 11-а позиция Себастиан Фетел с Ферари и Макс Верстапен. 

В обиколка номер 14 трасето вече бе поизсъхнало и Шарл Льоклер първи постави гуми интермедия на колата си. Това постави серия от стопове в бокса за смяна на гумите за напълно мокър асфалт. 

След като всички смениха гумите си, Верстапен преследваше Серхио Перес с втората кола на Рейсинг Пойнт за втората позиция. В стремежа си да го изпревари по-бързо и да преследва лидера Ланс Строл, Верстапен изпусна колата на завой номер 11 и се завъртя, което унищожи шансовете му за победа в състезанието. Заради повреди от завъртането по гумите му младият холандец направи ново спиране в бокса за гуми интермедия.

Пистата изсъхваше все повече, което доведе до силно износване на гумите интермедия. Това намали темпото на лидерите от Рейсинг Пойнт и Алекс Албон от Ред Бул, който след завъртането на съотборника си Верстапен се оказа трети в колоната. Изсъхващото трасе се оказа по-удобно за Фетел и Хамилтън, които от 4-та и 5-а позиция успяха да стопят разликата с първите трима. 

Льоклер направи ново спиране за интермедии в средата на състезанието. Фетел направи същото в обиколката след това, а Хамилтън се оказа 3-ти, след като Албон се завъртя на 4-ти завой и влезе в бокса заради износените си гуми в 34-ата обиколка. 

Независимо от износените си гуми, Хамилтън се движеше с добро темпо и настигаше двете коли на Рейсинг Пойнт. Добрата скорост на Хамилтън и летящите с новите си гуми коли на Ферари доведоха до спиране за нови интермедии на лидера в състезанието Ланс Строл в 36-ата обиколка. Той излезе 4-ти зад Макс Верстапен. 

Хамилтън посъветва отбора си да не спират за нови гуми и в 37-ата обиколка успя да изпревари Серхио Перес на правата преди завой номер 12 на турската писта. Така британецът взе лидерството в състезанието, като в първата част от надпреварата той бе на над 22 секунди зад лидера. 

В следващите 10 обиколки пилотът на Мерцедес успя да направи 20 секунди разлика на втория Серхио Перес, който също реши да не спира за нови гуми. 

С новите си гуми Фетел и Льоклер заедно изпревариха Ланс Строл в 39-ата обиколка, а тур по-късно Льоклер изпревари и съотборника си в завой номер 12. Строл загуби още две позиции от Карлос Сайнц и Алекс Албон в следващите 2 обиколки, като липсата на сцепление в новите гуми срина състезанието на бившия лидер на състезанието. 

Хамилтън спечели комфортно с 30 сек. разлика пред Серхио Перес, който се качи на подиума за пръв път през този сезон. В завой 12 Льоклер атакува и изпревари Перес в последната обиколка, но не успя да спре навреме и излезе от пистата. Това даде път на Перес и Фетел да минат пред него и да се качат на подиума. Льоклер завърши 4-ти, въпреки грешката си.

За Себастиан Фетел, който преживява най-трудния сезон в кариерата си, това е първи подиум от година и награда за доброто му каране в Гран при на Турция. 

5-и се класира Карлос Сайнц от Макларън, който потегли от дъното на решетката, но със страхотно каране и добри изпреварвания взе добри точки.

6-и финала стигна Макс Верстапен с Ред Бул, който ще съжалява за изпуснатата победа, а 7-и бе другият пилот на Ред Бул, Алекс Албон.

8-и бе Ландо Норис от Макларън, а 9-и остана лидерът в по-голямата част от надпреварата, Ланс Строл с Рейсинг Пойнт.

Последната точка я взе Даниел Рикиардо от Рено, а другият пилот на отбора, Естебан Окон, стигна до 11-о място. 

12-и и 13-и финишираха Данил Квят и Пиер Гасли от Алфа Таури.

14-и завърши Валтери Ботас от Мерцедес, след като финландецът преживя може би най-лошото състезание в кариерата си. Той се завъртя 4 или 5 пъти на мократа писта, включително и на първия завой в първата обиколка след контакт с Естебан Окон. Това унищожи шансовете му за добро класиране и титлата в шампионата тази година. Накрая дори бе затворен с обиколка от победителя в състезанието Хамилтън. 

Последният завършил бе Джордж Ръсел от Уилямс.