
Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти
- ЕС
- Източник: Forbes.com
- Автор:

Глобата поради изтичане на данни за близо 430 хил. клиенти на компанията през 2018 г. е на стойност над 25 млн. щ.д.
Авиокомпанията British Airways не е успяла да защити огромния масив с лични данни, с които е работила през 2018 г., отстъди британският регулатор по въпросите с информационната сигурност ICO.
Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията.
При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.
Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.
Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR.
През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.
Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията.
При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.
Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.
Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR.
През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

"Те не само че не знаят какво е Wi-Fi, но дори и за интернет не са чували"

Виртуална реалност без неприятни физиологически ефекти?

Двете лица на „Ефекта на Google”

"АвтоВАЗ" ще възобнови производството на Lada Granta с ABS през това лято

Трети дрон за един месец атакува руския град Воронеж

Какво контролират Денков и Габриел в правителството

Европа ще се откаже от електрониката на Huawei в своите 5G мрежи

The Guardian: Дългосрочното излагане на COVID-19 е по-опасно от рак в 4 стадий

Избрани са учениците, които ще участват на Международната олимпиада по астрофизика
КЕШ клуб
300
3 000
30 000