Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти

Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти Снимка: Isaak Struna/Unsplash.com

Глобата поради изтичане на данни за близо 430 хил. клиенти на компанията през 2018 г. е на стойност над 25 млн. щ.д.
Авиокомпанията British Airways не е успяла да защити огромния масив с лични данни, с които е работила през 2018 г., отстъди британският регулатор по въпросите с информационната сигурност ICO.

Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията. 

При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.

Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.

Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR

През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.  









Последвайте ни в ТЕЛЕГРАМ

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: