Компаниите в Силициевата долина въведоха нови бонуси за служителите си

Компаниите в Силициевата долина въведоха нови бонуси за служителите си Снимка: wikipedia

Силициевата долина отдавна е известна с големите бонуси, които предоставя на служителите си, като например фитнес уроци и безплатно хранене.

Но тъй като заради пандемията повечето от работещите продължават да се трудят от дома си, много технологични компании приспособиха и бонусите към новата ситуация, която очевидно ще се задържи още дълго. По-голямата част от стимулите са насочени към работещите родители.

Гиганти като Google, Facebook, Amazon и Salesforce започнаха да предлагат на служителите си безплатно гледане на деца, гъвкави графици и допълнителни месеци платен отпуск. Освен това се предвижда тези нови бонуси да се запазят дори след като животът започне да се нормализира.

Миналия месец анонимното приложение Blind анкетира над 6100 служители на технологичните компании, за да събере инфомация как се справят работещите родители на фона на коронавирусната криза. Проучването установи, че 61% от тях работят по три или повече допълнителни часа на ден, за да изпълняват обичайните си задачи.

Според Трейси Брауър, социолог и консултант на производителя на мебели Steelcase, представата ни, че работата от вкъщи предлага повече гъвкавост, особено за родителите, е погрешна. „Мога да работя с повече гъвкавост, ако детето ми е на училище, ако имам на разположение детска градина, ако мога да излизам да вечерям навън от време на време вместо да прекарвам ежедневно много часове в приготвяне на вечеря вкъщи", казва тя пред Business Insider.

Натискът, на който са подложени работещите родители, накара много компании да въведат нови облекчения, за да ги подпомогнат.

Facebook вече предлага 10 седмици платен отпуск за служители, на които неочаквано се е наложило да се грижат за дете или роднина. Служителите на Google пък вече се радват на общо 14 седмици отпуск, а тези на Microsoft на 12 седмици. Amazon от своя страна субсидира обучение и грижи за децата на своите служители на пълен и непълен работен ден.

Някои служители без деца са се почувствали пренебрегнати и ощетени от новата политика на работодателите си, смятайки, че колегите им с деца се ползват с привилегии. В отговор Челси Гласон, служителка на Facebook и работеща майка, обяснява, че когато през пролетта детските градини са затворили и й се е наложило да си вземе спешен отпуск, за да гледа децата си, това не е било някаква ваканция или пауза за психическо разтоварване. Тези обезщетения от работодателите са просто начин „родителите да си запазят работата и да могат да се грижат за децата си", добавя тя.