
ЕК съветва превозвачите да предоставят годишни ваучери за отменени пътувания
- Важно от "Акценти"
- Източник: Reuters.com
- Автор:

Като мярка, с която цели да облекчи или поне да отложи финансовия натиск спрямо авиокомпаниите и туроператорите, Европейската комисия съветва да се въведат компенсаторни ваучери с валидност от поне 12 месеца за клиенти, чиито пътувания са били отменени.
Превозвачите се задъхват от хилядите случаи на отменени пътувания поради пандемията от COVID-19 и разходите по възстановяване на предварително взетите плащания.
Самолетни компании в цяла Европа, включително германската Луфтханза и френската Еър Франс – KLM, търсят спасителна финансова помощ от страна на Европейския съюз. Някои държави членки на ЕС настояват Европейската комисия (ЕК) да предложи нови закони спрямо задължителното пълно възстановяване на взетите плащания от клиенти.
В опит да насърчи и защити туризма в Европа, ЕК насърчава авиопревозвачите и туристическите фирми да предложат алтернатива под формата на ваучери вместо финансовата компенсация заради отменените си услуги. Ваучерите, които компаниите биха предложили на своите клиенти, трябва да са валидни поне една година. Държавите членки пък трябва да застанат като гарант в случай на несъстоятелност от страна на превозвача.
Клиенти, който не са използвали ваучера си, ще бъдат компенсирани автоматично за неосъществената услуга в срок от 14 дена след изтичане на активния период на ваучера. Тези, които са получили годишни компенсаторни ваучери, ще могат да изискват пълна финансова компенсация до 12 месеца след издаването на ваучера, се посочва в решението на Комисията. Ваучерите трябва също да отговарят като качество, стойност и изпълнение на услугата, за която клиентът е платил по-рано.
За да се постигне това, всички по веригата на туристическите услуги и транспорта трябва да работят съвместно и да поделят поравно бремето на финансовите загуби заради пандемията, пише в документа на ЕК по информация на Ройтерс.
Самолетни компании в цяла Европа, включително германската Луфтханза и френската Еър Франс – KLM, търсят спасителна финансова помощ от страна на Европейския съюз. Някои държави членки на ЕС настояват Европейската комисия (ЕК) да предложи нови закони спрямо задължителното пълно възстановяване на взетите плащания от клиенти.
В опит да насърчи и защити туризма в Европа, ЕК насърчава авиопревозвачите и туристическите фирми да предложат алтернатива под формата на ваучери вместо финансовата компенсация заради отменените си услуги. Ваучерите, които компаниите биха предложили на своите клиенти, трябва да са валидни поне една година. Държавите членки пък трябва да застанат като гарант в случай на несъстоятелност от страна на превозвача.
Клиенти, който не са използвали ваучера си, ще бъдат компенсирани автоматично за неосъществената услуга в срок от 14 дена след изтичане на активния период на ваучера. Тези, които са получили годишни компенсаторни ваучери, ще могат да изискват пълна финансова компенсация до 12 месеца след издаването на ваучера, се посочва в решението на Комисията. Ваучерите трябва също да отговарят като качество, стойност и изпълнение на услугата, за която клиентът е платил по-рано.
За да се постигне това, всички по веригата на туристическите услуги и транспорта трябва да работят съвместно и да поделят поравно бремето на финансовите загуби заради пандемията, пише в документа на ЕК по информация на Ройтерс.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Цените на петрола скочиха

Британският премиер направи изявление относно изпращането на войски в Украйна

Създадоха първия в историята музикален албум на основата на записи от сеизмични вълни

Израел продължава ударите срещу Иран

Категоризираните апартаменти, стаи и къщи за гости са вписани в туристическия регистър

Второ военно огнище в Близкия изток (обзор)

Air India направи изявление относно броя на загиналите при самолетната катастрофа

Акциите на Boeing поевтиняха с 8% след самолетната катастрофа в Индия

FAO предупреди за недостиг на захар в размер на 2,2 милиона тона
КЕШ клуб
300
3 000
30 000