ЕК съветва превозвачите да предоставят годишни ваучери за отменени пътувания
- Важно от "Акценти"
- Източник: Reuters.com
- Автор:
Снимка: Unsplash.com
Като мярка, с която цели да облекчи или поне да отложи финансовия натиск спрямо авиокомпаниите и туроператорите, Европейската комисия съветва да се въведат компенсаторни ваучери с валидност от поне 12 месеца за клиенти, чиито пътувания са били отменени.
Превозвачите се задъхват от хилядите случаи на отменени пътувания поради пандемията от COVID-19 и разходите по възстановяване на предварително взетите плащания.
Самолетни компании в цяла Европа, включително германската Луфтханза и френската Еър Франс – KLM, търсят спасителна финансова помощ от страна на Европейския съюз. Някои държави членки на ЕС настояват Европейската комисия (ЕК) да предложи нови закони спрямо задължителното пълно възстановяване на взетите плащания от клиенти.
В опит да насърчи и защити туризма в Европа, ЕК насърчава авиопревозвачите и туристическите фирми да предложат алтернатива под формата на ваучери вместо финансовата компенсация заради отменените си услуги. Ваучерите, които компаниите биха предложили на своите клиенти, трябва да са валидни поне една година. Държавите членки пък трябва да застанат като гарант в случай на несъстоятелност от страна на превозвача.
Клиенти, който не са използвали ваучера си, ще бъдат компенсирани автоматично за неосъществената услуга в срок от 14 дена след изтичане на активния период на ваучера. Тези, които са получили годишни компенсаторни ваучери, ще могат да изискват пълна финансова компенсация до 12 месеца след издаването на ваучера, се посочва в решението на Комисията. Ваучерите трябва също да отговарят като качество, стойност и изпълнение на услугата, за която клиентът е платил по-рано.
За да се постигне това, всички по веригата на туристическите услуги и транспорта трябва да работят съвместно и да поделят поравно бремето на финансовите загуби заради пандемията, пише в документа на ЕК по информация на Ройтерс.
Самолетни компании в цяла Европа, включително германската Луфтханза и френската Еър Франс – KLM, търсят спасителна финансова помощ от страна на Европейския съюз. Някои държави членки на ЕС настояват Европейската комисия (ЕК) да предложи нови закони спрямо задължителното пълно възстановяване на взетите плащания от клиенти.
В опит да насърчи и защити туризма в Европа, ЕК насърчава авиопревозвачите и туристическите фирми да предложат алтернатива под формата на ваучери вместо финансовата компенсация заради отменените си услуги. Ваучерите, които компаниите биха предложили на своите клиенти, трябва да са валидни поне една година. Държавите членки пък трябва да застанат като гарант в случай на несъстоятелност от страна на превозвача.
Клиенти, който не са използвали ваучера си, ще бъдат компенсирани автоматично за неосъществената услуга в срок от 14 дена след изтичане на активния период на ваучера. Тези, които са получили годишни компенсаторни ваучери, ще могат да изискват пълна финансова компенсация до 12 месеца след издаването на ваучера, се посочва в решението на Комисията. Ваучерите трябва също да отговарят като качество, стойност и изпълнение на услугата, за която клиентът е платил по-рано.
За да се постигне това, всички по веригата на туристическите услуги и транспорта трябва да работят съвместно и да поделят поравно бремето на финансовите загуби заради пандемията, пише в документа на ЕК по информация на Ройтерс.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
На фона на нарастващото напрежение в сферата на ИИ в Google се появи нова длъжност
NASA загуби връзка с марсианския апарат MAVEN
Съветът на Европейския съюз одобри единна такса за пратки от онлайн магазини
„Златната карта на Тръмп” стартира в САЩ
България е без правителство
Мексико приема нова митническа тарифа
Мъдрост от хилядолетията: как са се лекували древните гърци
Amazon и Microsoft инвестират в индийската инфраструктура за изкуствен интелект
Столичани с карти за градския транспорт ползват 6 допълнителни дни
КЕШ клуб
300
3 000
30 000