
Вирусът струва на туризма 460 млрд. долара
- Туризъм
- Източник: bntnews.bg
- Автор:

Кризата с коронавируса струва на световния туристически сектор загуба на приходи от 460 милиарда долара през първите шест месеца на 2020 г. - следствие от намаляване на броя на пътуващите, съобщи ООН, цитирана от БНТ Новините.
Загубените приходи между януари и юни възлизат на „около пет пъти повече от загубата на приходи от международен туризъм, отчетени през 2009 г. на фона на световната икономическа и финансова криза", се казва в изявление на базираната в Мадрид Световна туристическа организация.
Пътуващите международни туристи са намалели с 440 милиона през периода, или 65%, като Азия, първият регион, почувствал въздействието на COVID-19, е с най-големия спад.
Докато туризмът бавно се връща към възраждане на някои дестинации, органът на ООН предупреди, че „намаленото търсене на пътувания и доверието на потребителите" ще продължи да вреди на сектора през останалата част от годината.
Прогнозира се, че пътуването на международни туристи ще спадне с около 70% през 2020 г. благодарение на коронавируса.
Международните туристи са се увеличили с 4% през 2019 г. до 1,5 милиарда, като Франция е най-посещаваната държава в света, следвана от Испания и САЩ.
Последният път, когато международните туристически пътувания отбелязват годишен спад, е през 2009 г., когато световната икономическа криза доведе до спад от 4%.
Органът на ООН заяви, че очаква да отнеме от две до четири години нивото на туристически пътувания да се върне до нивата от 2019 г.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Внимавайте при покупка на тематични костюми и украси за Halloween

Добра итнвестиция ли е изкуственият интелект?

Експертна група: САЩ изостават от Китай и Русия в областта на хиперзвуковите оръжия

Криптовалутите се оказаха зависими от търговските войни: биткойнът се срина с 10%

Мъск ще плати $ 128 милиона на уволнени ръководители на Twitter

Новият Нобелов лауреат за мир е венецуелката Мария Корина Мачадо

Започва първата фаза от примирието между Израел и Хамас (обзор)

Неспазването на работното време може да възпрепятства правото на рекламация
