Хранителната банка на Ванкувър централизира услугите си

Хранителната банка на Ванкувър централизира услугите си Снимка: Pixabay

Хората с ниски доходи във Ванкувър имат затруднения с достъпа до храна, след като кварталните разпределителни центрове на Ванкувърската хранителна банка бяха затворени в началото на пандемията.

Стотици хора са се снабдявали от 12-те квартални локации всеки месец, а сега им се налага да изминават много по-голямо разстояние до няколкото отворени центрове.

„Хората идваха до вратата ни в търсене на храна и всички бяха много паникьосани и уплашени“,разказва Захра Есмаил, изпълнителен директор на един от затворените обекти в Южен Ванкувър, посещаван дотогава от над 350 клиенти седмично.

От Ванкувърската хранителна банка казват, че не са имали друг избор, освен да затворят повечето локални центрове из целия град, когато в средата на март влязоха в сила мерките за социално дистанциране. Целта им е била не само да предпазят клиентите си от разпространението на вируса, но и техните доброволци и целия персонал. „Ако някой се беше заразил от екипа ни, тогава вероятно всички щяхме да сме в карантина и в такъв случай щяхме да изпаднем в много по-лоша ситуация", казва главният изпълнителен директор на хранителната банка Дейвид Лонг.

Затова се обособяват само две места във Ванкувър за раздаване на храни - читалището „Mount Pleasant” и театърът „Queen Elizabeth”. Хората в нужда обаче са принудени да пътуват на големи разстояния. Пред CBC News майка на пет деца от Източен Ванкувър разказва, че за отиването й до хранителната банка, което преди й е отнемало 15 минути с автобус, сега й е нужен един час с няколко автобуси и дълго ходене пеша. „Не мога вече да ходя толкова често, откакто се преместиха заради проблема с придвижването“, споделя тя.

Пътуването до няколкото обособени локации не е безопасно за уязвимите хора във  Ванкувър, много от които вече са с компрометирана имунна система.

„Не можехме да си представим да помолим възрастните хора да сменят два или три автобуса, за да стигнат до място на 45 до 60 минути от дома им във време, когато на всички ни се казваше, че трябва да си стоим вкъщи”, казва един от доброволците.

Вместо това в Южен Ванкувър се създава програма за спешни доставки на провизии от Ванкувърската хранителна банка.

От организацията признаха, че броят на клиентите, които имат достъп до техните дистрибуционни центрове, е спаднал с приблизително 10 процента по време на пандемията, но този брой бавно започва да нараства отново до нормалните нива.

„Виждаме вече много нови клиенти, които се записват за първи път и използват банката за храна“, споделя Лонг.

В момента от Ванкувърската хранителна банка спешно търсят временно пространство, където да се настанят, докато се намери ново място за склада им за храните от януари 2021 г.


Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: