
Huawei пуска първия в света двойно сгъваем смартфон
- Производства
- Текст:
Модеълт Huawei Mate XT, представен за първи път в Китай преди пет месеца, направи днес международната си премиера в Куала Лумпур, съобщава Euronews. Наречен „трифолд” (trifold), телефонът има три мини-панела, 10.2 инчов екран, подобен на Apple iPad и с дебелината си от 3.6 мм е най-тънкият сгъваем телефон.
Все пак „солената” му цена едва ли ще предизвика масов ентусиазъм у потребителите, така че Huawei Mate XT по-скоро ще остане елитен бутиков продукт, предсказват пазарни анализатори.
В Куала Лумпур Huawei представи и новия си таблет MatePad Pro, както и Free Arc – първите слушалки, които не запушват ушите, а се прикрепят за тях. Популярността им обаче все още е неясна, особено сред основната таргет-група на тези устройства - тийнейджърите и младежите, които според изследване на Deutsche Welle, не са особено склонни да кичат ушите си с устройства, наподобявващи слухов апарат.

Според компанията за пазарно разузнаване International Data Corporation (IDC), въпреки че не получи достъп до чипове, както и до услуги на Google, през последната година Huawei се възражда, което реално е „доста голяма победа” в надпреварата със САЩ.
Независимо от това, бъдещето на Huawei е неясно. Само технологичната му мощ не е достатъчна, за да осигури на компанията дългосрочен просперитет, предвид продължаващите предизвикателства като проблемите в глобалната верига за доставки, наличността на чипове и ограниченията на софтуерната екосистема, смятат от изследователската компания TrendForce. Според тях един от основните недостатъци на Huawei, който спъва пътя му напред, е блокирането на възможността да използва Google Mobile Services, което означава, че продуктите Huawei остават с ограничен международен пазар.
Действително, Huawei доминира на китайския пазар на сгъваеми телефони, заемайки миналата година 49% пазарен дял, докато на световния пазар марката държи 23% - значително под обхвата на Samsung от 33%.
Според прогнозите на IDC, до 2028 г. глобалният пазар на сгъваеми телефони може да нарасне повече от два пъти – т.е., от 20 милиона екземпляра миналата година, да стигне до 45.7 милиона след три години. Отчитайки тенденцията, повечето големи марки разработват устройства в „сгъваемия” сегмент, с изключение на Apple, който все още не е пуснала конкурентен продукт. Смята се обаче, че ако се появи сгъваем iPhon, ще стимулира значително растежа и търсенето в този засега нишов сектор.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Комисията за защита на конкуренцията: Има само ползи от електронните ваучери за храна

И стоките втора употреба могат да бъдат върнати до 14 дни, ако са купени онлайн

Лондонското летище Хийтроу остава затворено и днес

В Русия се научиха да добиват редкоземни метали от фосфогипс

Bloomberg: САЩ почти спират участието си в групи, наблюдаващи санкциите срещу Русия

Tesla изтегля десетки хиляди Cybertruck

Норвежец подаде жалба срещу ChatGPT

Кой е най-скъпият химичен елемент на Земята?
