
Huawei пуска първия в света двойно сгъваем смартфон
- Производства
- Текст:
Модеълт Huawei Mate XT, представен за първи път в Китай преди пет месеца, направи днес международната си премиера в Куала Лумпур, съобщава Euronews. Наречен „трифолд” (trifold), телефонът има три мини-панела, 10.2 инчов екран, подобен на Apple iPad и с дебелината си от 3.6 мм е най-тънкият сгъваем телефон.
Все пак „солената” му цена едва ли ще предизвика масов ентусиазъм у потребителите, така че Huawei Mate XT по-скоро ще остане елитен бутиков продукт, предсказват пазарни анализатори.
В Куала Лумпур Huawei представи и новия си таблет MatePad Pro, както и Free Arc – първите слушалки, които не запушват ушите, а се прикрепят за тях. Популярността им обаче все още е неясна, особено сред основната таргет-група на тези устройства - тийнейджърите и младежите, които според изследване на Deutsche Welle, не са особено склонни да кичат ушите си с устройства, наподобявващи слухов апарат.

Според компанията за пазарно разузнаване International Data Corporation (IDC), въпреки че не получи достъп до чипове, както и до услуги на Google, през последната година Huawei се възражда, което реално е „доста голяма победа” в надпреварата със САЩ.
Независимо от това, бъдещето на Huawei е неясно. Само технологичната му мощ не е достатъчна, за да осигури на компанията дългосрочен просперитет, предвид продължаващите предизвикателства като проблемите в глобалната верига за доставки, наличността на чипове и ограниченията на софтуерната екосистема, смятат от изследователската компания TrendForce. Според тях един от основните недостатъци на Huawei, който спъва пътя му напред, е блокирането на възможността да използва Google Mobile Services, което означава, че продуктите Huawei остават с ограничен международен пазар.
Действително, Huawei доминира на китайския пазар на сгъваеми телефони, заемайки миналата година 49% пазарен дял, докато на световния пазар марката държи 23% - значително под обхвата на Samsung от 33%.
Според прогнозите на IDC, до 2028 г. глобалният пазар на сгъваеми телефони може да нарасне повече от два пъти – т.е., от 20 милиона екземпляра миналата година, да стигне до 45.7 милиона след три години. Отчитайки тенденцията, повечето големи марки разработват устройства в „сгъваемия” сегмент, с изключение на Apple, който все още не е пуснала конкурентен продукт. Смята се обаче, че ако се появи сгъваем iPhon, ще стимулира значително растежа и търсенето в този засега нишов сектор.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
