Toyota показа по-малки двигатели с вътрешно горене, за които не е нужен бензин и дизел

Toyota показа по-малки двигатели с вътрешно горене, за които не е нужен бензин и дизел

Те дори могат да работят с водород

Оставайки най-големият производител на автомобили в света, японската корпорация Toyota Motor продължава да настоява, че в обозримо бъдеще никой няма да измести двигателите с вътрешно горене от пазара и следователно има смисъл да се инвестира в оптимизиране на дизайна и характеристиките им.

Toyota, Subaru и Mazda демонстрираха прототипи на нови двигатели с вътрешно горене, които могат да работят с различни видове гориво и са по-подходящи за интегриране в хибриди.

 

Съвместното представяне на трите компании се проведе под мотото Multipathway Workshop, което предполага наличието на няколко алтернативни начина за постигане на въглеводородна неутралност в транспортния сектор.

Японските производители на автомобили ясно дадоха да се разбере, че двигателите с вътрешно горене на новия етап от своята еволюция трябва да бъдат адаптирани за работа с нови видове горива, включително въглеродно неутрални, Toyota, в сътрудничество с японски горива и химически компании, разработва горива, които позволяват двигателите с вътрешно горене да не отделят въглероден диоксид в атмосферата като страничен продукт от експлоатацията.

Toyota демонстрира на събитието два редови четирицилиндрови двигателя с вътрешно горене от ново поколение, с обем 1,5 и 2,0 литра, които се оказаха с 10% по-компактни и по-леки от двигателите със сравним обем, използвани в момента от корпорация. 
Всъщност по-старият двулитров модел превъзхожда 2,4-литровия двигател с турбокомпресор, но е по-лек и по-компактен. Важно е, че тези двигатели първоначално са проектирани да използват различни видове гориво, включително биогорива и втечнен водород.

 

Важно е, че намаленото тегло и размери на самите нови двигатели с вътрешно горене имат положителен ефект върху околната среда. По-лекият двигател ще намали теглото на автомобила, което означава по-малък разход на гориво и заряд на тяговата батерия, когато става дума за хибриди.

Намалените размери позволяват капакът да се спусне по-ниско, както обяснява Toyota, и това има благоприятен ефект върху аеродинамиката и все още разхода на гориво. Новото семейство двигатели е оптимизирано за използване в хибридни задвижващи системи.

 

Ръководството на Toyota вярва, че електрическите превозни средства с батерии няма да могат да завладеят повече от 30% от световния пазар през това десетилетие. В структурата на собствените продажби на автомобили на Toyota през първото тримесечие 40% са заети от хибриди с двигатели с вътрешно горене, но делът на акумулаторните хибриди, батерийните електрически превозни средства и автомобилите с водородни горивни клетки представлява не повече от 2,9% от 2,4 милиона коли, продадени от Toyota през периода.

източници:

Блумбърг
Ройтерс
Тойота
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: