
Защо цените на батериите падат, а цената на електрическите автомобили – не
- Автомобили
- Текст:

Сърцето на електромобилите, литиево-йонните батерии, стават все по-евтини, но цените на самите автомобили остават високи. Нека да видим защо това се случва, пише Gizmochina.
Преди 10 години средната цена на литиево-йонна батерия беше 780 долара за киловатчас. Към 2023 г. тя е спаднала до рекордно ниските 139 долара, благодарение на разширяване на производството и по-ниските цени на суровините.
В същото време, въпреки намаляването на цената на батериите, електрическите автомобили не са станали значително по-достъпни за обикновените потребители. Защо това е така?
На първо място, намаляването на цената на батериите не води веднага до поевтиняване на колите. Производството на електрически автомобил е капиталоемък процес, при който много от разходите не са пряко свързани с батерията. Дори и с евтини батерии, автомобилните производители са изправени пред високи производствени разходи.
Второ, пазарът на електрически автомобили не се разшири толкова бързо, колкото се очакваше. Такова бавно развитие означава, че големите инвестиции в производството на такъв транспорт не са се изплатили, което и доведе до по-високи цени за потребителите. Например през 2022 г. цените на батериите дори се повишиха за кратко поради несъответствието между търсенето и предлагането.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

В Китай се проведе първият в страната турнир по футбол между хуманоидни роботи

Първият в историята спътник за производство на чипове в космоса беше изведен в орбита

Австралия възнамерява да постигне от САЩ пълна отмяна на търговските мита

Над една четвърт от британския бизес е бил атакуван от хакери

Как изглежда най-старият камък на Земята, който е на повече от 4,1 милиарда години

Иран: Какво се промени след 12-дневната война

Израел е подготвял своя план за нападение срещу Иран още от 2010 г., установиха медии

Иран отвори въздушното си пространство за международни транзитни полети
