
Как безпилотните кораби ще променят логистиката и икономиката
- Компании ИКТ услуги
- Източник: venturebeat.com
- Автор:

Световните вериги за доставки са силно зависими от водния транспорт.
Безпилотните кораби могат да осигурят ефективна и непрекъсваема логистика.
Повечето морски произшествия се случват в пристанища, в тесни канали и проливи, където се събират едновременно много кораби.
Маневриращите системи, базирани на компютърно зрение, ще помогнат да се избягват такива сблъсъци. Камери за нощно и дневно виждане и различни видове сензори, инсталирани на борда на кораба, ще събират информация за условията и ще я предават на централен компютър.
Изкуственият интелект ще анализира изображенията и ще коригира курса така, че да може корабът да избегне препятствията. Подобна система вече се тества от израелския стартъп Orca AI.
Компаниите Yara International и Kongsberg работят по проект за електрически безпилотен кораб, който ще оперира между пристанищата Хероджа, Бревик и Ларвик в Южна Норвегия. Съдът ще бъде оборудван с радари, камери и сензори, които ще поддържат правилния курс.
Също така изкуственият интелект, контролиращ кораба Yara Birkeland, ще го управлява, за да акостира в пристанището. Тази функция е тествана успешно.
В края на 2020 г. Yara International и Kongsberg ще започнат тестване на система за маневриране, базирана на компютърно зрение. Корабът ще излезе в открито море през 2022 г.
Повечето морски произшествия се случват в пристанища, в тесни канали и проливи, където се събират едновременно много кораби.
Маневриращите системи, базирани на компютърно зрение, ще помогнат да се избягват такива сблъсъци. Камери за нощно и дневно виждане и различни видове сензори, инсталирани на борда на кораба, ще събират информация за условията и ще я предават на централен компютър.
Изкуственият интелект ще анализира изображенията и ще коригира курса така, че да може корабът да избегне препятствията. Подобна система вече се тества от израелския стартъп Orca AI.
Компаниите Yara International и Kongsberg работят по проект за електрически безпилотен кораб, който ще оперира между пристанищата Хероджа, Бревик и Ларвик в Южна Норвегия. Съдът ще бъде оборудван с радари, камери и сензори, които ще поддържат правилния курс.
Също така изкуственият интелект, контролиращ кораба Yara Birkeland, ще го управлява, за да акостира в пристанището. Тази функция е тествана успешно.
В края на 2020 г. Yara International и Kongsberg ще започнат тестване на система за маневриране, базирана на компютърно зрение. Корабът ще излезе в открито море през 2022 г.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Илон Мъск похвали биткойна за това, че не може да бъде „напечатан"

Ледникова или дъждовна: коя вода всъщност е по-чиста?

Златото поскъпва трета поредна търговска сесия

Цените на газа в Европа се повишиха до 381 долара за хиляда кубически метра

Световната здравна организация бие тревога за опасни детски сиропи за кашлица

В руската армия на фронта в Украйна се сражават поне 1000 кубинци

ЕС затяга контрола над вноса на играчки

Google ще инвестира $ 15 милиарда в Индия

В Китай заплашиха САЩ с контрамерки в случай, че Тръмп увеличи митата
КЕШ клуб
300
3 000
30 000