
Никой да не се шегува с шампанското!
- Актуално
- Текст:
И ако някой е забравил това, миналата седмица Белгия напомни доста шокираращо какво означава да се използва името „шампанско”, пише Euronews. По искане на комисия от френски производители на искрящото вино, белгийските митници унищожиха 2 352 кена бира Miller High Life, заради слогана, който марката ползва повече от век - „Шампанското на бирите”.
Така известният Comité Champagne мотивира искането си с аргумента, че употребявайки думата „шампанско”, американската пивоварна нарушава правилото на защитеното наименование за произход. И за да подчертаят, че целите им не са меркантилни, французите дори платиха разходите за процеса на унищожаване.
Според белгийската митническа полиция, пратката е била заловена в Антверпен в началото на февруари, на път към неидинтифициран купувач в Германия. Molson Coors Beverage Co., която притежава марката Miller High Life, в момента не я изнася за ЕС, чиито правила постановяват, че стоки, които нарушават защитено наименование за произход, се третират като фалшиви.
Системата за защитени географски наименования на ЕС гарантира истинския произход и качество на храни, вина и спиртни напитки, предотвратявайки продажбата на техни имитации. Според проучване на ЕС, пазарът на европейските защитени продукти генерира близо € 75 милиарда годишно, като половината идват от виното. От Comité Champagne коментират, че унищожаването на бирите „потвърждава значението, което ЕС придава на наименованията за произход и възнаграждава решимостта на производителите на шампанско да защитят своето“.
В САЩ Miller High Life се смята за традиция. Molson Coors Beverage Co, заявиха, че "спазват регионалните ограничения" около думата Champagne, но в духа на добрия тон добавиха: „Ние оставаме горди с Miller High Life, неговия слоган и неговия произход от Милуоки, Уисконсин. Каним нашите приятели от Европа да дойдат в САЩ по всяко време, за да си кажем „Наздраве” с Miller High Life”.
Miller Brewing Company е основана през 1850 г. от немския имигрант в САЩ Фредерик Милър, а Miller High Life е най-старата марка на пивоварната и неин водещ продукт от 1903 г. Три години по-късно компанията въвежда слогана „Шампанско от бутилки бира“, съкратен през 1969 г. до по-остроумното „Шампанското на бирите“. В празнични сезони Miller High Lifе се продава в бутилки от 750 ml, с характерния дизайн на тези за шампанско.
Превръщайки инцидента в повод за реклама, от Molson Coors Beverage Co. се похвалиха пред Associated Press: „Със своята елегантна, прозрачна стъклена бутилка и свеж вкус, Miller High Life с гордост носи прозвището „Шампанското на бирите“ в продължение на почти 120 години“.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
