Volkswagen представи електрическия седан ID.7

Volkswagen представи електрическия седан ID.7 Снимка: Volkswagen

Той е потенциален конкурент наTesla Model 3

След като беше показан по-рано тази година на изложението Consumer Electronics Show, електрическият седан Volkswagen ID.7 днес официално дебютира на автомобилния салон в Шанхай. 

Продажбите на Volkswagen ID.7 ще започнат в Европа и Китай през есента на тази година, а през 2024 г. автомобилът ще достигне до САЩ. Цената му все още не е уточнена, но се очаква тя да започне от около 60 хиляди евро в страните от Европейския съюз.

ID.7 е с дължина 4961 мм и междуосие 2966 мм. В багажника с обем 532 литра ще има достатъчно място дори за габаритни товари. Ширината на автомобила е 1862 мм без страничните огледала, а височината му е 1538 мм, което му придава обща форма, по-дълга и по-висока от тази на Tesla Model 3.

ID.7 ще може да зарежда много по-бързо отколкото кросоувъра VWID.4. Докато ID.4 може да приеме до 125 кW бързо зареждане с постоянен ток, то ID.7 може да консумира до 170 кW от станция за бързо зареждане, а по-старшата версия ID.7 Pro S ще може да приема 200 кW. Освен това, ID.7 е с по-мощна трансмисия от ID.4, способна да произвежда мощност 282 конски сили в сравнение с 201 к.с. на последния. Очаква се батерията с капацитет 86 кВтч да позволи ID.7 да изминава около 700 километра (435 мили), съгласно стандарта WLTP.

ID.7 е основан на концепцията на ID Aero, който беше представена миналата година като модел, предназначен за производство в Китай. Както и концепцията, новият електромоил ще бъде изграден върху модулна матрица на електрическото задвижване VW (MEB), която също така лежи в основата на други модели ID, като например ID.4 и ID Buzz. 

Автомобилът ще има свръх нисък коефициент на челно съпротивление 0,235, което го поставя наравно с други немски електрически автомобили, такива като BMW i4 и Mercedes-Benz EQS. MEB от следващото поколение ще послужи като платформа за ID.2all, по-достъпен хечбек, струващ под 27 000 долара.

В VW ID.7 е преосмислен дизайнът на кабината, а също така е включен и проекционен дисплей с разширена реалност. В арматурното табло зад волана е вграден клъстер от цифрови сензори .15-инчовият екран с хоризонтална ориентация е с изцяло нова система от менюта, която постоянно показва елементите за управление на отоплението и охлаждането, както и вентилацията на седалките. Тактилните плъзгачи под екрана регулират температурата, а отоплението на волана може да се включи чрез гласово активиране.

Обтекаемата форма на ID.7 е предназначена да намали челното съпротивление, да понижи консумацията на енергия и да осигури по-дълъг проег, отколкото другите модели от този клас. Важно е също и това, че автомобилът е с каросерия седан. Докато повечето американски автомобилни производители изключиха седаните от производствената си гама в полза на по-тежките камиони и джипове, европейските и азиатските автомобилни компании продължават да пускат нови версии с надеждата да завоюват клиенти, които все още предпочитат по-малки превозни средства.

ID.7 ще може да се паркира самостоятелно по различни начини с помощта на системата Park Assist Pro с функция за запаметяване на маршрута на разстояние до 50 метра. Шофьорът може седи в ID.7 или да контролира процеса на паркиране отвън с помощта на приложение за смартфон, при това не е задължително той самият да се намира в автомобила. Също така, колата ще може самостоятелно да напуска мястото за паркиране - в този случай на разстояние до 25 метра.

Източник: Volkswagen, The Verge

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: