
Volkswagen представи електрическия седан ID.7
- Автомобили
- Текст:

След като беше показан по-рано тази година на изложението Consumer Electronics Show, електрическият седан Volkswagen ID.7 днес официално дебютира на автомобилния салон в Шанхай.
Продажбите на Volkswagen ID.7 ще започнат в Европа и Китай през есента на тази година, а през 2024 г. автомобилът ще достигне до САЩ. Цената му все още не е уточнена, но се очаква тя да започне от около 60 хиляди евро в страните от Европейския съюз.
ID.7 е с дължина 4961 мм и междуосие 2966 мм. В багажника с обем 532 литра ще има достатъчно място дори за габаритни товари. Ширината на автомобила е 1862 мм без страничните огледала, а височината му е 1538 мм, което му придава обща форма, по-дълга и по-висока от тази на Tesla Model 3.

ID.7 ще може да зарежда много по-бързо отколкото кросоувъра VWID.4. Докато ID.4 може да приеме до 125 кW бързо зареждане с постоянен ток, то ID.7 може да консумира до 170 кW от станция за бързо зареждане, а по-старшата версия ID.7 Pro S ще може да приема 200 кW. Освен това, ID.7 е с по-мощна трансмисия от ID.4, способна да произвежда мощност 282 конски сили в сравнение с 201 к.с. на последния. Очаква се батерията с капацитет 86 кВтч да позволи ID.7 да изминава около 700 километра (435 мили), съгласно стандарта WLTP.

ID.7 е основан на концепцията на ID Aero, който беше представена миналата година като модел, предназначен за производство в Китай. Както и концепцията, новият електромоил ще бъде изграден върху модулна матрица на електрическото задвижване VW (MEB), която също така лежи в основата на други модели ID, като например ID.4 и ID Buzz.
Автомобилът ще има свръх нисък коефициент на челно съпротивление 0,235, което го поставя наравно с други немски електрически автомобили, такива като BMW i4 и Mercedes-Benz EQS. MEB от следващото поколение ще послужи като платформа за ID.2all, по-достъпен хечбек, струващ под 27 000 долара.
В VW ID.7 е преосмислен дизайнът на кабината, а също така е включен и проекционен дисплей с разширена реалност. В арматурното табло зад волана е вграден клъстер от цифрови сензори .15-инчовият екран с хоризонтална ориентация е с изцяло нова система от менюта, която постоянно показва елементите за управление на отоплението и охлаждането, както и вентилацията на седалките. Тактилните плъзгачи под екрана регулират температурата, а отоплението на волана може да се включи чрез гласово активиране.

Обтекаемата форма на ID.7 е предназначена да намали челното съпротивление, да понижи консумацията на енергия и да осигури по-дълъг проег, отколкото другите модели от този клас. Важно е също и това, че автомобилът е с каросерия седан. Докато повечето американски автомобилни производители изключиха седаните от производствената си гама в полза на по-тежките камиони и джипове, европейските и азиатските автомобилни компании продължават да пускат нови версии с надеждата да завоюват клиенти, които все още предпочитат по-малки превозни средства.

ID.7 ще може да се паркира самостоятелно по различни начини с помощта на системата Park Assist Pro с функция за запаметяване на маршрута на разстояние до 50 метра. Шофьорът може седи в ID.7 или да контролира процеса на паркиране отвън с помощта на приложение за смартфон, при това не е задължително той самият да се намира в автомобила. Също така, колата ще може самостоятелно да напуска мястото за паркиране - в този случай на разстояние до 25 метра.
Източник: Volkswagen, The Verge
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
