
Защо денят на разпродажбите се нарича черен петък
- Маркетинг
- Текст:

Най-мащабната разпродажба за годината се нарича черен петък. Но защо точно така? Като цяло традициите, приети в САЩ, играят основна роля в това. Работата е там, че за американците всички разпродажби са започвали веднага след Деня на благодарността, пише порталът iXBT.com.
Този празник се отбелязва винаги в последния четвъртък на ноември. Оказва се, че отстъпките в магазините се установявали от следващия работен ден - петък и се удължавали няколко седмици напред.
Но защо тогава петъкът е черен? Това може да се обясни, изхождайки от традициите в счетоводството. По-рано загубите в продажбите са се отбелязвали в червено (т.е. сметките на магазина изризат «на червено»), а печалбите се отбелязвали в черно.
През 80-те години на миналия век, когато терминът "черен петък" току-що се появява, той вече е здраво свързан с разпродажбите. Странното е, че дните на такива разпродажби се провеждат по целия свят, а Денят на благодарността се празнува единствено в САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Мигрантската криза в Европа се задълбочава

Боливия слага край на две десетилетия управление на левицата

Противник на Ердоган печели президентските избори в Северен Кипър

Eвропейският съвет одобри пълно поетапно спиране на вноса на руски газ

Търговците са задължени да осигурят ефективна комуникация с потребителите

Европейският съюз ще създаде „Космически щит“ за защита на спътниците през 2026 г.

Прокуратурата на Париж разкри подробности за обира на Лувъра

В Германия откриха голямо находище на литий
