
Защо денят на разпродажбите се нарича черен петък
- Маркетинг
- Текст:

Най-мащабната разпродажба за годината се нарича черен петък. Но защо точно така? Като цяло традициите, приети в САЩ, играят основна роля в това. Работата е там, че за американците всички разпродажби са започвали веднага след Деня на благодарността, пише порталът iXBT.com.
Този празник се отбелязва винаги в последния четвъртък на ноември. Оказва се, че отстъпките в магазините се установявали от следващия работен ден - петък и се удължавали няколко седмици напред.
Но защо тогава петъкът е черен? Това може да се обясни, изхождайки от традициите в счетоводството. По-рано загубите в продажбите са се отбелязвали в червено (т.е. сметките на магазина изризат «на червено»), а печалбите се отбелязвали в черно.
През 80-те години на миналия век, когато терминът "черен петък" току-що се появява, той вече е здраво свързан с разпродажбите. Странното е, че дните на такива разпродажби се провеждат по целия свят, а Денят на благодарността се празнува единствено в САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
