
Емополитиката на Володимир Зеленски
- Анализи
- Текст:

Комуникационните практики на Володимир Зеленски дори родиха нов термин – емополитика, т.е., политически подход, който апелира не толкова към разсъждения, колкото към емоции – при това глобално и успешно. Eurоnews синтезира резултатите от този медиен подход.
Без достатъчно ресурси, войници и оръжие, за да устои на атаката на Москва, украинският президент потърси силни съюзници, създавайки иновативен медиен модел, който не само поддържа информацията за войната в центъра на глобалното медийно пространство, но и провокира световно значими стъпки.
„Комуникационната стратегия на Зеленски промени отбранителната политика в страни като Германия, Испания, САЩ и дори в наднационални организации като Съвета на Европа”, казва Вероника Фуманал, бивш президент на испанската Асоциация за политическа комуникация.
От началото на войната президентът на Украйна присъства на най-широк кръг събития - срещи на върха на НАТО, ООН, Европейския парламент и редица национални парламенти. Силните му думи звучат на масови спортни събития или бляскави тържества като филмовия фестивал в Кан, наградите „Оскар” и „Грами”. Откровените емоционални и често предизвикателни послания, запазиха на Володимир Зеленски и водещо място в най-влиятелните световни медии.
През юли украинският президент и съпругата му се появиха дори в много критикуван фоторепортаж на култовото модно списание Vogue. Елегантното присъствие на украинската първа дама болезнено напомни на света драстичния контраст между нормалния мирен живот и мелницата на войната - и според Вероника Фуманал медийният ход е добър: „Това е част от добра комуникационна стратегия, която има ясна цел – да не се забравя, че на шест часа от Мадрид например, има война”.

Украинците на свой ред подхванаха медийния пример на своя президент. Ева Аладро, експерт по политическа комуникация в Мадридския университет Комплутенсе, изучава видеоклипове, които жителите на Украйна споделят онлайн – напр. превземането на Змийския остров.
Малкото парче земя в Черно море с дръзкото си послание стана символ на опълчването срещу Москва, създаде в глобалната мрежа силни емоционални ситуации и привлече милиони симпатизанти. Аладро е категорична, че запечатаното на видео непокорство въздейства не по-малко от стотиците клипове с разрушения и смърт, резултат от "специалната операция" на Москва.
В един свят, свикнал с хибридна война, където комуникациите се използват за дестабилизиране и дискредитиране на врага, Украйна създаде брилянтна медийна стратегия. Водени от своя президент, украинците са обединени както никога досега. Моделът на медийно присъствие, който Володимир Зеленски даде на сънародниците си, постигна и редица практически цели – невиждана световна вълна от протести и акции в подкрепа на Украйна и невероятен поток от най-широк кръг помощи за воюващата страна и нейните граждани.
Експертите казват, че това е първи случай в конфликтна ситуация, когато социалните мрежи са генерирали толкова съпричастност и подкрепа, подчертава Еuronews. И ако търсим причините, то една от най-важните е несъмнената искреност на тези медийни изяви – от президента на Украйна, до всички украински гражданин, които се надяват споделяйки мъката и възмущението си от агресията на Москва, да накарат света с всички средства да каже „Не на войната!”
* ЕМО или ИМО (като е по-правилно да се произнася) е съкращение от английската дума emotional (имоушънъл), която в превод означава емоционален.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
