
Доверието на потребителите през юли се покачва с 3,0 пункта
- Икономика
- Текст:

През юли 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.0 пункта спрямо априлското си равнище, което се дължи главно на повишеното доверие сред градското население (фиг. 1).
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработица в страната през следващите дванадесет месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.
През юли оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени (фиг. 7).
Последната анкета отчита малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването наразходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба[ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

В руската армия на фронта в Украйна се сражават поне 1000 кубинци

ЕС затяга контрола над вноса на играчки

Google ще инвестира $ 15 милиарда в Индия

В Китай заплашиха САЩ с контрамерки в случай, че Тръмп увеличи митата

Цените на газа в Европа се понижиха с 2,5 процента

ООН назова основните двигатели на растежа на световната търговия

Всяка шеста бактериална инфекция не се поддава на лечение със стандартни лекарства

Трима икономисти споделят Нобеловата награда за икономика
