
Доверието на потребителите през юли се покачва с 3,0 пункта
- Икономика
- Текст:

През юли 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.0 пункта спрямо априлското си равнище, което се дължи главно на повишеното доверие сред градското население (фиг. 1).
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработица в страната през следващите дванадесет месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.
През юли оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени (фиг. 7).
Последната анкета отчита малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването наразходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба[ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Google ще плати $30 млн. по дело за събиране на данни за деца в YouTube

Учени възстановиха лицето на мумия на възраст над 3000 години

Телескопът „Джеймс Уеб“ откри нова луна около Уран

NASA и Google ще създадат изкуствен интелект-лекар за астронавтите

Европейските лидери: Путин блъфира

Тръмп засилва борбата с нелегалната имиграция

Риск ли са държавните субсидии в американските високи технологии

Google ще изгради първия ядрен обект за захранване на своите центрове за данни
