Неизвестни форми на живот са открити на дъното на океана

Океанското дъно гъмжи от форми на живот, много от които все още не са известни на науката

Учени направиха това откритие, като анализираха ДНК проби от дълбоководни седименти, съобщава Science Advances

Проби от седименти са събрани в различни региони на земното кълбо. Резултатите показаха, че на дъното има около три пъти повече живи организми, отколкото се смяташе преди. Две трети от тях все още не са идентифицирани.

Известно е, че дълбокото дъно на океана покрива повече от половината от земната повърхност и е дом на най-малко изследваните екосистеми. Учените отбелязаха, че трябва да открият не само нови видове, но цели еволюционни линии и семейства. В предишни проучвания те анализираха ДНК проби, събрани във водата. Анализът на дънните седименти предостави нова информация за морското биоразнообразие.

Изследователският екип секвенира ДНК от 418 проби от морското дъно, събрани от всички големи океански басейни между 2010 и 2016 г., и ги сравнява със съществуващите ДНК данни от останалата част от океана. Те уточниха, че не са идентифицирали отделни видове, а групи от видове, като семейства и разреди.

Оказа се, че по-голямата част от ДНК от морското дъно не може да се припише на никоя известна група на дървото на живота. Следователно собствениците му принадлежат към все още неоткрита категория.

Проучването показа, че животът на дъното е в състояние да окаже глобално въздействие върху планетата, по-специално да повлияе на климата. По този начин някои общности играят голяма роля в процеса на поглъщане и свързване на въглерода.