Възходът на момчетата от BTS

Възходът на момчетата от BTS Снимка: koreaboo.com

Седемте суперзвезди като че ли са се събрали, за да чупят рекорди

Интригуваща музика, екзалтиращи движения и теми, вълнуващи поколението им – това изстреля BTS на върха на класациите по целия свят. Групата южнокорейски момчета дебютира през 2013 г. В последно време седморката обяснява абревиатурата BTS с Beyond The Scene („Отвъд сцената"), вместо първоначалното корейско BangtanSonyeondan („Бронирани бойскаути”). 

Лидер и мозък на групата е АрЕм (RM) – от Rap Monster (рап чудовище), между другото с IQ 148. Джин (Jin) е най-възрастният (28 г.), с университетска диплома по изкуства и актьорско майсторство, който продължава образованието си в университета Ханянг. Сюга (Suga) е рапър, Джей Хоуп (J-Hope) - също, и отговаря за танцовата партитура, тъй като е победител в множество танцови конкурси. Ви (V) е певец и актьор, когото водещият корейски сайт Naver преди време определи за най-секси музикант. Двамата с Джимин (Jimin), също отличен танцьор, са завършили Националната школа по изкуства и сега следват кибернауки. Джънкук (Jungkook) е бебето на групата, само на 23 години, седем от които - в BTS. И седмината имат авторски парчета в репертоара на супербандата.

Популярността на Кей поп (Korean pop или K-pop) през последните няколко години расте и BTS определено са най-големият успех в стила. Те са най-продаваната група в историята на Южна Корея, със седем студийни и седем миниалбума, плюс участие в пет сборни. Четири от албумите им са № 1 в САЩ – и всичко това за по-малко от две години. 

През октомври 2018 г. BTS са на обложката на Time със заглавието „Лидери от следващото поколение”. Според статистиката ежегодният принос на BTS към корейската икономика е от порядъка на $ 3,64 милиарда, а Институтът за икономически изследвания „Хюндай” ги нарече „един от седемте фактора, която влияят положително на корейската иикономика”.

В началото на 2019 г. общите им приходи се оценяват на над $ 60 милиона, а в деня, в който Mattel, производителят на компютърни игри и играчки (вкл. Барби), обяви партньорството си с BTS, акциите на компанията поскъпнаха с над 8%. Смята се, че фенската им маса, наричаща се ARMY, надхвърля 50 милиона души.

McDonald's Is Fueling the K-Pop Craze With Its Latest Collaboration With BTS
Снимка - entrepreneur.com

Седморката поддържа блестяща професионална форма. За всяка своя изява бандата репетира 12 до 15 часа на ден. Успехът им в голяма степен се дължи и на социалните мрежи: 43 милиона последователи в Instagram, 30 милиона в Twitter, 18 милиона във Facebook, а каналът им в YouTube бележи общо над 10 милиарда гледания. 

През август 2020 г. BTS счупиха рекорда за най-много гледания в платформата за 24 часа, като първият им клип на английски Dynamite достигна 101,1 милиона гледания за ден. След това на 21 май тази година счупиха собствения си YouTube рекорд, когато второто им английско парче Butter събра 108,2 милиона гледания и им спечели за четвърти пореден път първо място в Billboard Hot 100, след Dynamite, Savage Love и Life Goes On.

Числата са невероятни, но и апетитът на BTS за музика – също. Сега седмината са се прицелили в Grammy и е напълно възможно да спечелят. Техните парчета не говорят само за любов и връзки, а засягат и проблеми като насилието, елитарността и психичното здраве. Музиката им излъчва положителни послания, които определено ги водят към още по-добри резултати. 

BTS са големи звезди, но общо взето живеят скромно. В традицията на Кей попа, седмината са съквартиранти в общежитие, работят заедно, пътуват заедно и дори се хранят заедно – от McDonald’s. Освен това са сърцето на кампанията End Violence – инициатива на UNESCO, която се бори срещу насилието сред младите хора. В обръщението си към тях фронтменът RM казва: „Направих много грешки в живота си, имам много недостатъци и още повече страхове, но ще започна малко по малко да се обичам. Направете го и вие.”

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: