
Трамваите отново са на мода в Европа
- ЕС
- Текст:

Плановете на Европа за нисковъглеродна икономика принудиха редица европейски градове да си припомнят трамваите. Това съобщава Politico. Според медията много европейски държави са включили проекти, свързани с този вид транспорт, в своите планове за възстановяване.
Трамваите започват да се движат в европейските градове още в първата половина на миналия век. По-късно обаче те бяха изоставени, особено на Запад, на фона на навлизането на автомобилния транспорт.
Преди дни властите в Лисабон, където жълтите трамваи са емблематична част от столицата, обявиха, че ще похарчат 43 млн. евро за закупуване на 15 нови трамвая. Плановете за обновяване на португалската столица включват соларни панели с общ капацитет от 2 мегавата да доставят нужното електричество за около 1/5 от системата на обществения транспорт, в която ще се включат и електробуси и автобуси, задвижвани с водород. Целта е публичният транспорт да стане по-зелен и трафикът на частни автомобили да бъде намален с около 54%.
Подобен ентусиазъм има и в други европейски градове - чертаят се планове за възстановяване на стари трамвайни трасета, както и планиране на нови. Пример е Берлин, където в източната част трамваите все още се движат по релсите, изградени още преди Втората световна война. В западната част обаче голяма част от трасетата са премахнати след политиката на градските власти в полза на автомобилния трафик в периода между 1954-1967 г. Сега трамваят се завръща и в германската столица с проекти за възстановяване на маршрутите в старата част на Западен Берлин, както и до сателитни градчета. Плановете са да бъдат изградени допълнително 70 километра трамвайни трасета в следващите 15 години.
Милиони се харчат за възстановяването на трамвайните линии в Милано и Рим, както и в Севиля. В испанския град първият трамвай е тръгнал още през 1897 г., но през 60-те години на миналия век е бил зарязан. Линията е възстановена отново през 2007 г., посочва Politico.
В Източна Европа славата на трамваите така и не е помръквала - те са част от инфраструктурата на Прага, Будапеща и Варшава, но и там се търсят начини за разширяване на мрежата. София не е изключение - трамваи в нашата столица се движат още от 1901 г. В града в момента има 15 действащи трамвайни линии.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
