Плановете за ръст на електромобилите в Европа ще струват 80 млрд. евро

Плановете за ръст на електромобилите в Европа ще струват 80 млрд. евро

За да бъдат изпълнени зелените цели на съюза, ще трябват сериозни инвестиции в инфраструктура

Петдесеткратното увеличение на електрически автомобили, планирано от Европейския съюз за това десетилетие, ще изисква инвестиция от 80 милиарда евро за зарядни станции на тези електромобили, прогнозира във вторник енергийната индустриална група Eurelectric, цитирана от Reuters. 

Европейският съюз заяви, че до 2030 г. по пътищата на Европа ще трябва да се движат  повече от 30 милиона автомобили с нулеви емисии, като част от усилията за намаляване на вредните емисии с поне 55% през това десетилетие спрямо нивата от 1990 г. 

Според Европейската асоциация на автомобилните производители, към края на 2019 г. електрическите превозни средства в блока са около 615 000.  В същото време обаче, обществените пунктове за зареждане на тези автомобили са по-малко от 250 000. 

Съвместен доклад на групата Eurelectric и анализаторите от Ernst & Young (EY) показва, че за да бъдат постигнати зелените цели на ЕК, до 2030 година пунктовете трябва да станат 3 милиона. Разширяването на инфраструктурата за зареждане на електрическите автомобили ще изисква 20 милиарда евро за публични зарядни станции и 60 милиарда евро за частни зарядни станции, се казва в доклада.  

В момента разпространението на зарядни станции е "доста под целта", отчита и Ernst & Young, повтаряйки опасенията, повдигнати от автомобилните индустриални групи. 

Енергийната индустриална група заяви също така, че до 2030 г. ЕС ще разполага с 10,5 милиона електрически превозни средства в автопаркове, експлоатирани от компании или обществени власти. Днес 63-милионният автопарк в Европа включва едва 420 000 електрически автомобила. 

Eurelectric призова ЕС да наложи задължителни изисквания за автомобилните производители да продават превозни средства с нулеви емисии. През последните години Европейският съюз използва стандарти за емисии на въглероден диоксид (CO2) за автомобили, за да насърчи продажбите на електрически превозни средства, а по-късно тази година ще предложи затягане на тези стандарти, за да ускори преминаването към чист транспорт, напомня Reuters. 
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: