Роботите се включват в борбата срещу коронавируса в Индия

Роботите се включват в борбата срещу коронавируса в Индия

В Индия, втора по брой със случаи на COVID-19, шепа болници започнаха да използват роботи, за да свързват пациентите с техните близки и да помагат на здравните работници, борещи се с пандемията.

Базираната в Бангалор Invento Robotics е проектирала три робота, които да изпълняват различни задачи, вариращи от дезинфекция на повърхности до отговори на въпроси на пациенти и позволяващи видеоконсултации с лекари. 


От осемте, които компанията е използвала досега, най-популярният модел е Mitra, струващ около 10 000 долара. Използвайки технологията за разпознаване на лица, роботът може да си припомни имената и лицата на пациенти, с които е взаимодействал. Mitra може да се разхожда самостоятелно из болницата, като помага на пациентите да се свързват със семейството си и лекарите чрез камери и видео екран, прикрепен към гърдите му. „Митра може да бъде помощник на медицинската сестра или лекаря, да събира показания и показатели, да им напомня за лекарствата“, казва Баладжи Вишванатан, главен изпълнителен директор на Invento Robotics. 


Болницата Yatharth в град Ноида, Северна Индия, разполага два робота Mitra - единия на входа, който да прави на пациентите скрининг за симптоми на коронавирус, а другия в интензивното отделение. Той споделя, че човекоподобният робот се ангажира с пациенти и печели тяхното доверие. „Вътре в нашето отделение за интензивно лечение Mitra помага на пациентите да се свързват със семействата си чрез видео и дава на семейството на пациента поглед отвътре“, казва директорът на болницата Капил Тяги пред CNN Business. „Пациентите стават по-щастливи и позитивни, когато роботът ги посещава. Често си правят селфита с Митра", казва той. Вишванатан казва, че Invento използва „най-добрата сигурност в сферата“ за видео разговори между лекари, пациенти и техните семейства. За задълбочени телемедицински консултации около робота е изградена кабина. 
 

Вишванатан и съпругата му Махалакшми Радхакрушнун се преместват в Бангалор през 2016 г. от Бостън, САЩ, където Вишванатан получава докторска степен по взаимодействие с роботи, а Радхакрушнан работи в производството. Те искат да комбинират своя опит, за да създадат роботи, които подобряват грижите за пациентите в болниците и домовете за грижи, опитвайки се да намерят клиенти. Така започват да снабдяват банки, включително индийските HDFC (HDB) и Standard Chartered (SCBFF) в Катар, с роботи, които могат да идентифицират посетителите, да печатат пропуски и да получават обратна връзка от страна на клиентите. 


„Преди две години нямаше особен интерес от страна на здравеопазването - казва Вишванатан. - Когато коронавирусът удари, болниците най-накрая разбраха за какво говорим." Индия  има повече от 8 милиона случая на коронавирус и повече от 120 000 смъртни случая. Болниците се мъчат да се справят със ситуацията и Invento не е единствената компания за роботика, която им помага. Milagrow Robotics, специализирана в роботиката за почистване на дома, е разположила 5 хуманоидни почистващи робота в индийските болници по време на пандемията, докато базираната в Керала Asimov Robotics създава робот за лекарства и почистване след пациенти. 


Производството на роботи по време на пандемията е предизвикателство, казва Вишванатан. Когато през март Индия е блокирана, някои предприятия биват затворени и компанията му се опитва да осигури материали от доставчици. „Имаше забавяне от 3 до 4 месеца. Производството беше огромно главоболие", казва той. Но неговата компания започва да изпълнява мисията си за подобряване на грижите за пациентите. „Тук е сърцето ни“, допълва Вишванатан.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: