Китайският съперник на TikTok, се превръща в популярен онлайн базар

Китайският съперник на TikTok, се превръща в популярен онлайн базар

В Китай приложенията за кратки видеоклипове не са само за безсмислено губене на времето. Тези услуги се превръщат в онлайн базари, където потребителите могат да разглеждат продукти, да видят как се отглеждат и произвеждат и да задават въпроси на продавачите по време на сесии на живо.

Kuaishou, основният съперник на китайската версия на TikTok (Douyin), обяви, че е натрупал 500 милиона онлайн поръчки през август, което е силен знак за усилията за монетизиране на приложението и вероятно благоприятно условие за предстоящото публично предлагане.Компанията заяви, че това я прави четвъртият по големина играч в електронната търговия в Китай след Alibaba, JD.com и Pinduoduo.

Reuters съобщи, че Kuaishou, подкрепената от Tencent компания, която стои зад клонинга на TikTok Zynn, се стреми да набере до 5 милиарда долара от първоначалното публично предлагане в Хонконг още през януари. 

Приложението може да се похвали с 300 милиона активни потребители дневно, което предполага средно потребителите му да направят поне една поръчка през месеца. Голяма част от продаваните продукти са произведени от потребители, живеещи в села. Приложението се наложи в малките градове и отдалечени региони точно защото неговите алгоритми за съдържание нямаха намерение да благоприятстват „вече известните“.

С течение на времето тo набира скорост сред китайските градски жители, които се наслаждават на откровените снимки от селския живот и щастливо поръчват своите селскостопански продукти. Фокусът върху донасянето на селскостопанска продукция в градските райони се вписва добре в стремежа на Китай да активизира селската си икономика и не рядко може да се види Kuaishou да използва термини като „намаляване на бедността“ в своята кампания в социалните медии.

Douyin, който клони към лъскави видеоклипове от „инфлуенсъри, също така дава възможност на създателите да си осигуряват приходи - както чрез приходи от реклами в приложението, така и чрез рекламиране на продукти. С двойно повече активни потребители дневно от Kuaishou (600 милиона) приложението обещава да донесе 80 милиарда юана (11,8 милиарда долара) доход на създателите през следващата година, заяви наскоро главният изпълнителен директор на ByteDance Китай Кели Джанг на конференцията за създатели на Douyin.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: